bussraozturk ben de mastit oldum ama doktor emzirmeyi kesmememi söyledi 2 kutu antibiyotik içtim ona rağmen besledim ama benim rengi böyle değildi. Bence memede çok yağlı süt var ondan böyle ve tıkanıyor. Dikkat ettim badem, ceviz vs gibi şeyler yiyince hemen süt düğümü oluyordu. Bebeği tıkanma yönünde emzirmek cidden işe yarıyor. Emerken çenesi nereye bakarsa oradaki kanalı boşaltıyor. Bir de Eartmama krem baya iyi gelmişti yaralarıma. Zeytinyağına hassasiyetim var mesela asidik olduğundan bırakın memeyi ellerimi bile yakıp yara yapıyor, tahin de acıttı. Herkese iyi gelen size gelmiyor olabilir. Bu dediğim kremi sürün ve üzerine şeffaf strech film koyun uyurken, iyice yumuşuyor güzel oluyor. 1 hafta boyunca her emzirme öncesinde önce masaj aletiyle 15 dk masaj sonra 5 dk sıcak kompres ( ılık olsun çok yakıcı sıcak değil) sonra bebeği emzirin, sonra sağım ve en son dolaba koyduğunuz lahanayı soğuk şekilde meme üzerine full uygulayın 15 dk. Evet biliyorum bunları sürekli yapmak zor ve can sıkıcı ama jşe yarıyor. Sonrasında da hep kontrol. Bunları yaptıktan sonra hala memede sertlik varsa bastıra bastıra masaj yapıp onu meme ucuna doğru iteceksiniz ki kanal ve süt düğümü açılsın. Benimkini eve gelen özel ebe ağlata ağlata açtı sonra da bu uygulamaları yaparak geçirdim. Fazla sağıp tetiklememeye de dikkat edin ama🙏🏻 Geçmiş olsun