Smilebaby_ Bence sırrı mercimeği çok iyi yıkamakta ve en son tereyağ yakıp eklemekte yatıyor.
Mercimeği ıslamak yerine su berraklaşana kadar yıkayıp suyunu dökün. Mercimekleri elinizle hafif ufalayın ancak çok sert davranmayın, mercimeklerin kırılmaması için.
Soğan ve sarımsağı zeytinyağında kavurup mercimeği ekleyin. Havuç ve/veya patates de koyabilirsiniz. Mercimeği de ekleyip birkaç dakika daha kavurduktan sonra 1 bardak soğuk su ekleyip kapağını kapatın ve altını kısın. O suyu çekince 1 bardak soğuk su daha. Bu işlemi 3-4 kez tekrarlayın. Mercimekler iyice şişip yumuşadığında kalan suyunu verin. Mümkünse et suyu veya tavuk suyu çok daha güzel olur.
Tamamen pişip blend ettikten sonra ayrı bir kapta bolca tereyağ eritip üzerine ekleyin. En sonda nane de ekliyorum ben, yakıştırıyorum. (Blend ettikten sonra koyun, aksi takdirde çorbanın rengi yeşile döner). Karabiber mutlaka ekliyorum.
Soğanları kavurduktan sonra 1 çay kaşığı kadar salça da eklenebilir. Onun yerine biraz toz zerdeçal da ekleyebilirsiniz. Güzel renk verir. Fazla kaçırmamak lazım ama.