momeymen ben hep 5 kg kurarım 1 çay bardağı kaya tuzu 1 çay kaşığı kadar limon tuzu 1 çay bardağı üzüm sirkesi kurduktan sonra direk dolaba atarım geç olur ama hiç erimez 5lik bidonun en dibine bir avuç kadar nohut sonra salataliklar iğneyle bir kaç delerim uçlarını kesmem acı biber sarımsak en üste dere otu ve hazır su koyarım hep böyle kuruyorum fasulyede de aynı ölçü hep 1 kg luk şişelere ise bir yemek kaşığı kaya tuzu yarım çay bardağı üzüm sirkesi 2-3 tane limon tuzu hazır su kullanın mutlaka sıcak olacak şişelere sonra direk atın dolaba karışık turşu annem kurar verir bana iki kişiyiz yiyen olmayınca pek kurmuyorum fasulye kurarsanız az haşlama yapın kaynar suda merak ettiğin varsa sorabilirsin çocuktan pek bakamıyorum buraya kusura bakma unutmam yoksa😅🤭 Allah ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin 🥰