Tarama testleri kesin sonuç vermez.
yüzde yüz Sağlıklı dediği down doğabilir
Yüzde yüz down dediği de sağlıklı.
Tarama testi şudur
Senin bebeğinin fiziksel ölçüsüyle senin yaşında senin kan değerinde vs kadınlarda görülme sıklığı demek.
Örneğin
İkili tarama testi 10.000/1 geldi diyelim bu risksiz demek diyorki senin durumunda senin yaşında ve bebeğinin ense burun ölçülerinde onbin bebekten birinde down gözükmüş dmeek.
50/1 gelirsede eğer yüksek risk sayılır aynı şeklde siizn durumunuzda 50 bebekten birinde cıkı demek.
Cıkacak diye bişey yok ama ileri testler isterler .
Benim doktorum hemde baya güvendiğim ikili tarama yaptırdıysan dörtlüye gerek yok genelde yanlış cıkıyor dedi .
İkili ve detaylı ultrason önemli dedi.
Genede herzamn doktorunuzu dinleyin.
- Haftada 4 lü ister belki hatta oda risk cıkarsa fetal ister kesin cözüm için amniyosentez var gibi gibi