EsraUmut zamanla eliniz alışır endişe etmeyin. İlk başlarda zor oluyor glutensiz unlar. Biz eskisi kadar hamur yemiyoruz artık mesela. Kızıma okul için veya bi etkinlik için lazım olacaksa yapıyorum.
İlk başta insan panikle herşeyi alıyor ama zamanla ona da alışıyorsunuz, ilk zamanlar sanki her zaman bulamayacakmış gibi hisseddip depolama eğiliminde oluyorsunuz. Ama artık herşeye ulaşım kolay. Arıl, heryerden kargo ile ürünler geliyor. Marketlerde seçenek çok. Maalesef pahalı ama onda da internetten indirimleri takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/colyakvakfi?igsh=ZjJleHdnbmhicHcy
Burdan güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz. İndirim kodları da paylaşıyorlar her ay.
glut.end.tr dşye bi sayfa var, güncel araştırmalar ilaçlar vs paylaşıyor.
glutenvrijsenem tarifleri çok başarılı
beyondceliac amerikalı bi kaynak ama bütün güncel çalışmaları anlatıyor.
Ankarada mayalıhane var. Ekmekleri güzel, kargo ile yolluyor. İstanbulda rolla glutensiz var hem kargoyla yolluyor hem gidip oturup yiyebiliyorsunuz.
Dediğim gibi derneklere bakabilirsiniz. Etkinlikler fln oluyor. O ildeki glutensiz mekanları paylaşıyorlar fln.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Gelecek için de korkmayın. Küçük yaşta alışması kabullenmesini kolaylaştırıyor. Biz 4,5 yaşında diyete başladık. Şimdi 6,5 yaşında. Eskisi gibi üzülmüyor yiyemiyorum diye. Ama hep anlatıyorum bazen olmayabilir bana söylersen ben sana alırım, yaparım. Ve gerçekten bişeyde gözü kaldıysa hemen yapıyorum onu. Bunu bilmek de kızımı rahatlattı mesela. Sonra dışarı çıktıpımızda anlatıyorum. Bak herkes başka bişey yiyor. Kimse birbirinin aynısını yemiyor. Herkesin zevki başka, belki alerjisi var belki sevmiyor. Biz de kendimize uygun olanı yiyoruz. O yüzden farklı bir durum yok ortada diye anlatıyorum. Kemdi de çok dikkat ediyor, mesela geçen cimnastikte şeker vermişler bana sormadan yemedi. Bilmediği bir paketse hiç açmıyor önce bana soruyor. O yüzden merak etmeyin zamanla alışacak. Bazen de üzülecek ama hepimiz bi yerlerde bişeylere üzülüyoruz. I yüzden durumu çok dramatikleştirmeden ve bunu bir yaşam standardı olduğunu kabul etmek gerekiyor☺️
İstediğimiz zaman da iletişime geçebilirsiniz. Elimden geldiğindice yardımcı olurum.