sevaltenekeci sutu taze aldiktan sonra tencereye dokup kaynatiyoruz
hep basinda olmalisiniz ve havalandirmalisiniz (yani surekli kepceyle sutu alip yukardan yencereye geri dokmelisiniz)
bu sekilde kaynadiktan sonra altini kapatiyoruz ve sogumasini bekliyoruz hareket ettirmeden soguyunca buzdolabina koyiyoruz
1 gun buzdolabinda kaldiktan sonra kaymagini bicakla kesip aliyoruz
sutu isitiyoruz elimizin dayanabilecegi sicakliga gelmesini bekliyoruz yaklasik (40°)
activia sade yogurtla kaynatyigimiz sutten biraz ekleyip karistiriyoruz
sutumuzu kavonozlara dokup mayaliyoruz
uzerlerine tel suzgec koyuyoruz ve 2-3 kat ortuyle sariyoruz
hareket ettirmeden yaklasik 6 saat kadar bekletiyoruz
sonra yogurtlarimiz hazir uzerine 1 yaprak pecete koyup kavonozlarimizi kapatiyoruz ve bizdolabina koyuyoruz
ben vakumlu kavonoz kullaniyorum