batusss Bebeğim 16 aynı bitirdi bugün birşeyler anlatıyor gibi ama ne dediğini anlamıyorum istediğini parmağıyla gösteriyor ıh ıh diye tarif ediyor hadi gel baba anne dede sık söylediği kelimeler başka kelime kullanmıyor televizyon izletiyorum aktif bi şekilde sizdeki durumları merak ediyorum paylaşırsanız sevinirim 🙃
Okaymam batusss tv neden izletiyorsunuz merak ettim bu aylarda pek ihtiyacı yok çünkü 🥹 kitap okumayı seviyor mu? Ordaki objeleri göstere göstere anlatımı güçleniyor zamanla 🌺
maygirl batusss 9.aydan itibaren bugune kadar sokakta hiç tanimadığımiz insanlar dahi hep anladı ne dediğini..şuan 27 aylık tabi.
batusss Okaymam doğrudur ama yapamıyorum o sıkılınca bende sıkılıyorum çabuk sıkılan bir yapıya sahip zaten tvdede sürekli o videodan bu videoya geziyorum izlerken bile sıkılıyor
batusss maygirl öncelikle maşallah nasıl başardınız acaba ben tv falan izletiyorum çok çabuk sıkılıyor Herşeyden genelde kitapları yiyor yaptığınız birşey varmıydı ?
yabanmersinlituracik maygirl merhaba konudan bağımsız benim bebeğimde 9 aylık al ver gel baba diyor sanki baba net ama al ver gel i diyor mu ben mi öyle yoruyorum kestiremiyorum ya net şekilde diyor muydu bir şey isteyince ver dediğini düşünüyorum benziyor da ama tam net olmadığı için eminde olamıyorum
MamaUygarVibes batusss Evet cok ilgilendim. Her gün dışarı çıkardık, kitap okudum ayina uygun oyuncaklar ile destekledim.
batusss mamacitaa_ nasıl başladı acaba sürecinizi biraz anlatır mısınız? Mesela benim beneğimde gelir birşeyler anlatır soru sorduğumda anlıyormuş gibi cevap verir ama ne dediğini anlamıyorum sadece dediğim kelimeler var az gibide geliyor ama tv izlettiğim için normal gibide emin değilim
rumeysamine batusss ekran gören çocukların sıkılma süreleri daha hızlı oluyor odaklanma problemlerini yaşıyorlar hele sürekli vıdeo degiştirmek dahada dıkkat dağınıklığı yapar çocukta sonrasından bir oyuncağa kitaba hatta televizyona bile odaklanmasını beklemeyın
maygirl batusss tw hic olmadı hayatımizda halende yok..ewimizde bi alışkanlık degildi zaten bebekten öncede tw..zaten günde oek yetmiyordu tw aklıma pek gelmedi diyeyim.kitaplara dogduğunun 3.gününde başlamıstım.kelime kartları kitaplar hayvankar sebze meyveler bunlara çok erken ayda başlamiâtım.büyük resimli pop up kitaplar daha bircok şeye.şansıma kizımda kitapları gerçekten sewen bi bebek oldu..Belkide çok erken başlamamızda bi etkendi..kitaplarin dısinda bolca oyun oynadık.çokça gezdik hergün aşırı soğuk havaların dışında buda kışın max. 10 15 gün flan oluyor hergun 2 3 saat dışarda zaman geçirdik.ona göre bi sosyal ortam hep vardı..halende öyleyiz..ve halen en cok kitaplarla zaman gecirmek ister..bunu aşamadık..oyunlarimiz kısa sürüyor neyazık ki..2li cumleleri beklenen ayda basladı 17.ay gbi..3 4 5 li cümleler 19.ay sonu.. 22.ay sonundan buyanada normal uzun cumleler halinde zamirler,bağlaçlar yerinde kullanarak konuşur..Genetikte bi faktör tabi🌸
batusss rumeysamine 6 ayına kadar tamamen sıfır tv sonrasında ben izlemeye başladım çünkü bi yerde sıkıldım o yürüteçle gezerken bende izliyordum öyle ufak ufak başladım rahatlığına varınca 9.10 ay gibi tamamen saldım onun izleyebileceği şeyleri açmaya başladım şuan 16 ayı bitti 8 aydır falan izliyor yazın 3.4 saat dışarıda vakit geçirmeye özen gösterdim ama 3. Katta oturduğum için her zaman olmadı mükemmel bi anne değilim farkındayım ama tek başıma çocuk büyütüyorum zorlanıyorum bahane gibi olabilir ama çocuk büyütmek bana biraz ağır geldi kendimi üzmemeye karar verdim
rumeysamine batusss sizi çok iyi anlıyorum bende ne kadar dışarı çıkarmaya calıssamda cocugumu eve girince sıkılıyor bensiz asla 1 dk yerde oturmaz hiç iş yaptırmaz bana akşama kadar bende onunla otırmak zorundayım ve evet sıkılıyoruz ben öyle durumlarda kendım için telefondan bişeyler açıyorum ekranı ona göstermiyorum sizde ondan ekranı kesmek istiyorsanız kendi izleyeceklerinizi telefondan izleyim
3kedili2bebekli batusss 16. Ayda bebeklerimin 30 u gecik anlaşılır kelimesi vardi 18. Ayda ikili cümle başladı şimdi oğlumun dedikleri çok net anlaşılır tüm derdini anlatabilir kendini ifade eder herkeste anlar kızım da biraz ağzının içinden konuşur herkes anlar yine de dinlerse derdini anlatır kendini ifade eder her soyledigimizi tekrar eder ama siz TV izletmeye devam ederseniz anlamlı söylediği kelimeleri de söylememeye başlayacak malesef
batusss 3kedili2bebekli evet doğrudur ama sabah çok erken kalkıyoruz çok uykum oluyor onu oyalayacak bile halim olmuyor açıyorum 🥺
batusss MamaUygarVibes tebrik ederim enerjinizden dolayı tv meselesi benide rahatsız ediyor vicdan azabı çekiyorum ama maalesef enerji bulamıyorum kendimde
3kedili2bebekli batusss bu dedikleriniz bir bebeğin normali ki zaten şu an isteseniz de oyalama şansınız yok çünkü bebeğe sıkılma oyalanma şansı vermemissiniz her bebek erken kalkar onların ritmine ayak uydurmaliyiz yoksa ömür geçmez böyle kötü anlamda demiyorum sadece doktor doktor gezmek istemiyorsanız bence bunu bir daha düşünün derim
g_tm59 7.5 aylıkken baba demeye başladı hep tekrarladı 9. Ayında anne ,gel, baba diyodu. Şuan 14 aylık hayvan sesleri çıkarıyor,evin içinde zıplayıp zıp zıp diyo git,kalk , geldim Kendi diliyle de bşyler anlatmaya çalışıyo falan yani bu şekilde şuan 😂
batusss g_tm59 benimde aynı aylarda baba dede gel gel demeye başladı hala öyle yeni birşey öğrenmedi acaba tv izletiyor musunuz
Anna_ maygirl yanı acıkcası sızın daha ne yazduğınız tam anlaşılmıyor kızınızın zamir kullanmasını bilemedim. Beş kere filan okuyorum anlamak için. Hep devrik cümleler noktalama yanlış. Biraz abartı gibi geldi bana .
batusss @“maygirl”#p37096286 dışarı çıkarma konusuna bende çok dikkat ediyorum tv elimde değil rahatlığına alıştım bunu söylemekten de çekinmiyorum çünkü mükemmel değilim oyun oynaması için yanına gidiyorum birlikte oyun kuralım diye fıtı fıtı yanıma geliyor yemek hazırlayacağım izin vermiyor falan filan eminim sizde bunları yaşıyorsunuzdur ama ben yönetemediğim için böyle ilerledim umarım tvsiz bir zamana geçeriz 🙃
maygirl batusss elbet yaşadım.uyurken yaptım yemek, temizlik.yada akşamdan hazirlardim.olmuyorsada açikcasi yapmazdım esim gelene kadar..gelince eşim yapardı yada ben..bazen dışardan soylerdik..🥲ew hic bizaman öncelik olarak çocuğumun önüne gecmedi.. siz zarar vermiyor sureci yonetiyorum kontrollu diyorsanız sizin kararıniz elbet..ama benim bu konular bende trawma gibiydi.eveldndikten sonra gttigim mahallem tam bi aile ortamıydı herkes bebekli aileleydi.şuan o bebekler 5 6 yaşina geldi😃etrafimda konusmayan,fazla uyarana maruz kalan çocuklar vardı skıntlı sureclerine sahit oldum bircoğunun anne olmadan önce..Buyuzden pskolojik bseydi çok düştüm üzerine..Boş geçtigim.gün olurdu misafir yada hastane konulari gibi oyle gunlerde aşırı rahatszlık duyardım mesela verimsiz bigun oldu bugun bsey okuyamadım gosteremedim.dışarda zaman ayıramadık diye🥲buda ayda max. 2 gun filan oluyordu yani düşünün.oncesinde sahit olduklarim çok blinçalti bi durumdu..ama zaten bebekler oyle akılli ki siz 1 gosterseniz onlar 2 ögreniyor fazlası ile karşılık aliyorsunuz..Bu konuda ıçim fazlası ile rahat geldi geçti 2 yıl iyi ki diyorum yaptım böylede arkama yaslanıp izlemesi fazlası ile rahatlık şuan🥹kontrollu ve yerine göre olan bsey elbet zarar vermez ama etkiliyor derseniz yine ona gore hareket edersiniz.hic bi anne bilerek zarar vermek istemez neticede bu sürece.🌸
maygirl Anna_ neden abartayım..Etrafinizda hiç 2 yaşında konuşan bi çocuğa şahit olmadınız mı?zamirleri,bağlaçlarıda kullanarak konuşabilen cümle kuran çocuklar gormediniz mi?🙃