Aysenursa mesele sadece katılmaması değil anladığım kadarıyla, kafasına göre hareket etmesi, etkinlik yapılırken o bir yerlerde oyun oynamaya çalışıyor gibi şeyler. Göz teması kurmaması, iletişime kapalı olması vs.
Çocuklar birbirinden cesaret alır, eğer bir öğrenci etkinliklere katılmayıp kafasına estiği gibi davranıyorsa diğerleri de sorgulamaya başlar, falanca kişi yapmıyor biz niye yapıyoruz diye, öğretmenin sınıf yönetimini de zorlaştırır bu durum. Genelde ilk günlerde daha çekingen olurlar, bilmedikleri yeni bir ortamda yabancı oldukları kişilerledirler. Ama sizin durumda farklı şeyler gözlemlemiş öğretmen.