zeynephd bir tane uyku koçu şey diyordu. Eğer bebeği zorla uyutmaya çalışıyorsanız ve bu bir kaç defa tekrarlıyorsa bulunduğunuz ortamda daha çok ağlar. O ortama ve uyumaya tepki gösterir. Şöyle örnek vereyim mesela uykusuz oldupunu biliyorum uyumak istemiyor ama uyuması gerekiuor ve hep aynı şekilde odada uyutmaya çalışıyordum. Daha sonra odaya girerken bile ağlıyordu artık. Kucağıma alsam da sakinleşmiyordu ama odadan çıktığımızda sakinleşiyordu. Yine odaya döndüğümüz de daha odanın kapısında yine çığlık kıyamet. Bende bir süre alıp kucağımda geziyordum evin içinde meme istiyorsa meme veya mama neyse sonra sakinleşiyordu ve gözleri kapanmaya başladığında geri odaya getirip yatırıyordum o zaman sıkıntı olmuyordu o şekilde aştık durumu. Ve gerçekten uyku öncesi oyun oynamayı bırakıp daha sakin ses tonuyla kucakta gezdirerek fısıltıyla konuşup ninni söyleyince artık mayışmaya başlıyorlar. Siz de deneyin isterseniz. He dipnot düşeyim bizimki kucakta yatar pozisyona getirdiğimiz de bile ağlıyordu en başlarda hep dik pozisyonla başladık sakinleştirip ondan sonra yatar pozisyona alıyorduk