Ess92 Sizinki daha küçük kendini tam anlamıyla ifade edemez burda öğretmenin tutumu çok önemli bu arada benim arkadaşımın oğlu da 3 yaşında 2 hafta gitmek istemedi ağladı ama 2 hafta sonra alıştı okula biraz daha sabredin ve gözlemleyin belki zaman geçtikçe alışacak. Ayrılık kaygısı yaşıyorlar, haklılar da aslında bir anda tüm düzenleri değişiyor ayrıca sorumluluk sahibi olmayı, kuralları, disiplini öğreniyorlar bunları biz evde çok sağlayamıyoruz evlat sonuçta bir yerde kırmak istemiyoruz onları onlarda bunun bilincinde daha küçücükler zamanla öğrenecekler birşeyleri. Üzülüyorsunuz, vicdan yapıyorsunuz ama kararınızda net olun ben geçen sene kendi isteği üzerine anasıfına gönderdim kızımı 3 ay sonunda yine ağlamalar, gitmek istememeler üzerine travma kalmasın diye göndermedim şimdi de bunları yaparak göndermeyeceğimi düşünüyor ama öğretmenin tutumu çok önemli benim kızım öğretmen kaynaklı okuldan soğumuş bunu çok sonra anladım, anlattı mesela kızım bağırsa, koşsa öğretmen yüksek sesle yapma diyorum sana anlamıyor musun diyormuş. Kızım sütünü veya beslenmesini çöpe atıyormuş bana kendisi söyledi öğretmene sorduğumda 11 tane öğrenci var ben hepsini takip edemem ben onlara atmayın diyordum dedi. Öğretmenin kendi arkadaşı yan sınıfta öğretmen yemekhaneye beraber gidiyorlarmış kendileri sogbet eşliğinde yemek yiyormuş bizim çocuklarda sözde beslenme yapıyorlar ama takip eden yok ayrıca sürekli telefonda biriyle konuşup (aşkım, hayatım vs) diye konuşuyormuş kızım bana öğretmenin aşkısı var demişti şaşırdım sınıfta neden konuşur ki o kadar çocuk ona emanet. (Bu arada öğretmenin bir kızı vardı eşiyle boşanmış) Ben kızımı aldım okuldan ama travma kaldı resmen hala olayları anlatır aklına geldikçe bunları anlatmamın sebebi öğretmenin tutumu ve davranışları bunları sizde gözlemleyin çocuklar güvende hissetmediği yerde durmak istemezler.