3oglanannesi kapattırmak istiyorum yarın gidip görüşeceğim banka ile.
Şöyle bir durum var devlet katkı veriyor ama bu devlet katkısını alabilmek için iki şart sağlanmalı;
1) sistemde 10 yıl kalmak
2) emeklilik yaşında olmak
Yani benim kızım o besin tamamını ancak 56 yaşında alabilecek, daha erken kullanmak isterse devlet katkısından kesinti oluyor, ayrıca yine vergilendirme, yönetim işletim gibi kesintiler de oluyormuş.
Kendim için de iki tane bes hesabı açmıştım ben aylarca düzenli ödeme yaptığım halde birikimim ekside görünüyordu hep, bankayı aradığımda yine yönetim işletim masrafı gibi bir kesintiden söz ettiler, hesabı oluştururken hiç söz edilmeyen şeyler bunlar. Aylık ödemeye devam ettim mecburen bir yerden sonra eksiden çıkıp da birikim yapmaya başlayabildim. Ama düşününce en başından altında ya da başka yerlerde de değerlendirebilirdim. Bes’in güzel yanı her ay günü geldiğinde hesabımda olsa da olmasa da ödemesini alıp birikim yapmaya zorlaması.
Şuan internette bir şeyler okudum beş yıldan önce vazgeçip bozmak istenirse kendi ödediğimiz ana paradan da kesinti oluyormuş geri alamıyormuşuz tamamını, yarın bunu da soracağım.
İşin başında birçok detaydan söz etmemeleri güven sarsıcı oldu benim için özetle.