yhz_ Ben okul öncesi öğretmenliği yaptım bir sene. 3 yaş konuşmayan çocuklar dahi okul sürecinde ilk dönemden sonra konuştular. Yeğenim de 4 yaşına kadar konuşamıyordu, kelimeleri doğru telaffuz edemeyip her şeye başka kısa hece ile isim taktığından mahcup hissedip toplum içinde kendisini ifade edemiyordu. Anaokulunda cümle kurmayı, iletişim kurmayı öğrendi. Çocuğun durumuna bağlı yani, kimi bir ay sürer kimi bir dönem sürer. Ama okulun, arkadaş ve öğretmen iletişiminin olumlu etkisi olduğu gözle görülür bir durum.