iremnazshn ben okul öncesi gruba 5 yıl öğretmenlik yaptim. Edebiyat ve cocuk gelisimi mezunuyum, formasyonum da var. 5 yıl boyunca güzde en az 40 cocuk ile ayrı ayrı ilgilendim ve 3 6 yas karışıktı. Bu mesajı ancak size net bir şekilde 2 ay sonra gönderebilir diye düşünüyorum. Ilk günden bunu söylemek icin cok erken. İlkokul 1 çocuğu bile 1. Günden sınıf kurallarına adapte olamaz.
Bazi 3 yaş ogrencilerimde benim de henuz hazır olmadıklarını söyleyip, ara vermelerinin daha doğru olacagini belirttiğim veliler oldu.
Cocuk anneye cok bağlıysa, daha once anneanne babaannede bile anne olmadan zaman geçirmemisse, sosyallesmemisse adaptasyon süreci daha zor olabiliyor.
Siz de evde pozitif sınırlar çizmeye başlayabilirsiniz.
Mesela oyuncaklarını evin her köşesinde istediği gibi oynuyorsa ona belirli bir alan gosterip( salonun bir köşesi mesela) burası senin oyun alanın, burada istediğin gibi oynayabilirsin diyebilirsiniz. Daha sonra da oyuncaklarını toplamasını öğretebilirsiniz. Evde hiç sınırı olmayan ve daha once sorumluluk bilinci ile karşılaşmamış bir cocuk tabi ki okulda zorlanabilir. Ama zamanla okuldaki kurallara da alışacaktir.
Öğretmeni anlamaya çalışın, sizin oğlunuz ağlarken sınıfta kimbilir kac öğrenci daha onun sorumluluğu altında. Tecrübeli mi bilmiyorum. Biraz zaman tanıyın. Siz tabi ki haklısınız. Bekleyin bakalim.