Bı postu 10. ayda yine açmıştım oğlum şu an 15 aylık yine açıyorum yani kafamı kurcalayan bazı şeyler var bazı yaptığı şeylere bakıyorum yok ya diyorum otizm değildir diyorum bazı şeylerine bakıyorum acaba otizim mi diyorum şöyle anlatayım oğlum 15 aylık gelişimi geriden gelen bir bebek hem kilo kafa boy hem de bazı gelişimsel hareketler geriden gelen bir bebek kilosu 8 kilo 700 gram boyu 75 santim kafa ölçüsü de 44,5 santim Yaklaşık 3 aydır da bu ölçüler hep aynı ilerlemiyor Sadece kilo alımı ilerliyor yani parmak ucunda yürüme yok adıyla seslenince mutlaka bakar şöyle anlatayım oğlumun kelime sayısı çok az anne baba dede meme egge ve gel der 10 aylıkken emekledi 14 aylıkken de yürümeye başladı sosyal bir çocuk sosyal gülümsemesi çok olan bir çocuk yani kahkahalarla gülmeyi seven onunla oyun oynadığında veya işte onunla eğlendiğinde gülen kahkahalar atan bir bebek ismini de bakıyor göz teması da var fazlasıyla ama bazı videolarda denk geldim yandan bakma mesela oğlum bazen yapıyor bu hareketi yandan bakma hareketini bir de böyle ellerini çok izliyor yakından uzaktan mesela bu hareketler de varmış otizmde bir de böyle ellerini çok farklı yapıyor mesela elini böyle dört yapar gibi yapıyor elini böyle izliyor elini dört yapar gibi yapıyor böyle elini sallıyor bay bay yapıyor alkış yapmıyor Bu gel gel yapıyor bir de bay bay yapıyor işaretle de bir şey göstermiyor şu an yani şöyle söyleyeyim açıkçası benim ikinci oğlum hem iki çocukla ilgilenmekten hem de bizim bu süreçlerimiz biraz zor geçti ev taşıma vesaire aşırı aşırı böyle ilk oğlumdaki gibi ilgilenemedim ondan dolayı mı konuşması bu kadar gecikti bazı motor hareketleri bu kadar gecikti bilmiyorum yani oyuncaklarla normal oynuyor aslında yani böyle araba sürüyor ne bileyim işte hani bazı oyuncakları böyle hani elinde tutuyor ağzında tutuyor almasan ağzında kalıyor öyle oyuncak mesela takıntılı davranışları biraz fazla ama aşırı derecede sallanıyor böyle kafasını vuruyor bir yerlere daha önce de post açmıştım böyle ileri geri yapıyor hatta demiştim çocuk mastürbasyonumu acaba diye de yani bilmiyorum kafam çok karışık Videoları izliyorum bazı videolarda çok benziyor otizme ama bazen videolar da bilmiyorum kafam çok karışık bana yardımcı olur musunuz?