3315 3 yas 5 aylık oğlum. Kreşte geçen sene uyku yaptırıyorlardi. Bu sene yaptirmiyorlar 4 yaş grubu olarak geçiyor çünkü. Tabi isteyen birkaç veli olursa onlara yaptırıyorlar talebe bağlı. Benim oğlum ise hep geç saatlerde yatan bir çocuk oldu. 10-11 hayal bizim için. 12-1 yattı hep. Öğlen uykusu 10 dakika da yapsa 1 saat de yapsa 3 saatte yapsa hep geç uyurdu. Bu sene kreşte uyutmalarini tercih etmiyoruz. Haliyle eve bile uykulu geliyor. Ancak direniyor 9 a kadar. 9-9.30 pat yatıyor. Hem uyku hormonuna denk geliyor uyumasi. Bu açıdan memnunum. Akşam kendimize vakit de bulmus oluyoruz anne baba olarak. Hem de o geç yatıp geç uyanmış olmuyor. Zaten kreşe gittiği için geç uyanma lüksü de yok. Çalıştığımız için yatağından kaldirip göturmek zorunda kalıyorduk malesef çığlık kiyamet.
Şimdi en azından kendi uyanıyor. Gece kalkmalari halen oluyor su içip yatıyor. Ama temas istiyor hep. Ayağımıza alıyoruz hep. Sallamasak bile ayakta uyuyor.
Söyle de bir şey var. Hafta sonlarında evde kaldığımız için bir yerde birbirimize yetemeyip sıkılınca ya da yorulunca uykum var diyor ve hafta sonu yatırıyorum. Hafta içi uyumuyor sadece öğlen uykusunu. Memnunum bıraktığı için. Kısacası sinyali verecek olan cocugunuzdur. Şartları gözden geçirerek onun verdiği sinyalleri takip edin. İhtiyacı olup olmadığını, uyumasinin neleri etkileyip etkilemediğini en iyi siz anlarsınız ve bilirsiniz.