Özellikle öğretmen annelerim ve konu ile ilgili tecrübesi olan annelerimin önerilerini bekliyorum.
Kızım 10 yaşında bu yıl 5. Sınıfa başlıyor.
Disleksi tanımız var çeşitli testler yapıldı ama ram raporu çıkarmadım, çocuğu hem gelecekte etkilememesi için hemde sınıfında ayrışmasın dşye.
Çünkü bu şekilde olunca çocuklara ayrı sınav kağıdı veriliyormuş ona göre sorular soruluyormuş Buda sınıfta diğer çocuklar tarafından farkedilir dışlanma olabiliyormuş.
Öğretmenler de zaten bu çocuk ram lı diyip ilgilenmiyormuş.
Biz özel olarak ders alıyoruz.
disleksi sadece okuma ile ilgili bir sıkıntı değil öğrenme güçlüğü de var.
Kızımın sıkıntısı kısa süreli bellek, yani unutuyor. Birşeyi anlattığınızda öğreniyor ama unutuyor. Problem çözemiyor, çarpma bölme unutuyor…
Şimdi sormak istediğim şu, Yeni başlayacağı okulda biz bu bilgilendirmeyi öğretmenlerine yapmalımıyız ?
Yapmazsak çocuğum tembel yaftası yiyecek. Çocuğunuz ödevlerini takip etmiyor, tekrar etmiyor, ders çalışmıyor gibi halbuki alakası yok çocuk elinden geleni yapsada olmuyor. Ben yaz döneminde özel ders bile aldırdım aradaki açığı kapatır mı dşye ama malesef öğretmen 2. Sınıf seviyesinde dedi matematik için. Çocuğum birde tembel yaftası yiyerek özgüvenini kaybetsin istemiyorum. Söylersem bizden ille de rapor getirin işleyelim diye isterler mi? Bu durum okullarda nasıl ilerliyor bilgisi olan var mı?