Kuru fasulye ve nohut yemeklerini fazla fazla yapıp sıcağıyla porsiyonluk kavanozluyorum. Bu şekilde dolapta günlerce bozulmadan kalabiliyor.
Yiyeceğimiz zaman yanına bir pilav ve cacık veya salata yapıyorum. Çok pratik oluyor.
Çorbaları da aynı şekilde fazla miktarda yapıp kavanozluyorum.
Buzlukta bulgurlu köfte ve pirinçli köftelerim var, hemen birkaç sebzeyle tencere yemeği, mesela ekşili köfte yapabiliyorum.
Yeşillikleri aldığım gün toplu olarak yıkayıp kurutup saklama kabında muhafaza ediyorum. Her gün salata yapmak çok pratik oluyor böylece.
Kendi mantımı da yapardım ancak bebek olduktan sonra ona hiç vakit bulamadım. Metro marketin Özbek mantısını denedim bir kez, çok beğendik, geçen gün biraz alıp buzluğa attım. Vaktiniz varsa hazır yufka ile muska mantı da yapıp buzluğa atabilirsiniz, çok lezzetli ve pratik oluyor.
Pizza ve lahmacun yaptığımda da fazla yapıp buzluğa atıyorum, birkaç günlük yemeğimiz daha hazır olmuş oluyor.
Patlıcanlı şehriye, pırasalı peynirli şehriye (pilav gibi) bunları da bazı akşamlar tek yemek olarak yapıyorum. İnstagramda Canay Çolakoğlu’nun çok güzel tarifleri var.