MamaUygarVibes Maşallah 🧿
Benim 4 yaşındaki erkek yeğenimin de sizin oğlunuza benzer becerileri vardı, hala var. Çok erken konuşmaya başladı, 1,5 yaşına geldiğinde konuşarak iletişim kurabiliyordu bizlerle. Çok erken dönemden beri duyusal hassasiyetleri var. Dönem dönem farklı alanlara ilgi duydu; 2 yaşındayken futbola (sayısız futbolcuyu fotoğraflarından tanımak, isim soyisim şeklinde ezberlemek, futbol terimlerini bilmek), haritalara (şehirleri isim isim ezbere biliyor, il sınırlarını da ezbere biliyordu, biz kağıda çizdiğimizde “pek benzememiş ama Amasya” diyordu mesela) ve plakalara (hala birçoğunu bilir) ilgi duyuyordu. Zamanla onlara olan ilgisini yitirdi. 3 yaşındayken harflere ilgi duymaya başladı, bakarak yazmakla sınırlı kaldı. Bir süredir de sayılara çok meraklı ve 3 basamaklı sayıları okuyabiliyor. Sizinkinden farklı olarak yabancı dile merakı olmadı. Çok parçalı, yaşı için karmaşık diyebileceğimiz puzzleları çok kısa sürede yapabiliyordu her dönem. Adalet kavramıyla derinden ilgileniyor, bir şeyin adil olup olmadığı ile ilgili doğru çıkarımlar yapıyor. Kısacası çok ilgi duyduğu bir alanda derinleşme isteği var.
1 yıldır kreşe gidiyor ve öğretmenleri sınıf arkadaşlarından çok farklı olduğunu, öğrettikleri şeylerin hiçbirinin onun için yeni bir bilgi olmadığını söylüyorlar. Üstün zekâlı olabileceğini söyleyen bir öğretmeni var, teste yönlendirdi. Ancak annesi bunları normalin üstünde bir beceri olarak görüyor ve eğer üstün zekalı ise bile bunu şu an tespit etmenin gelişimini olumsuz etkileyebileceğinden endişe ediyor ve test konusunu erteliyor.
Bu arada ablam da okula gitmeden çok önce kendi kendine okuma yazma öğrenmişti, çok uzun cümleler kurar ve bir kere duyduğu şarkıyı anında ezberlerdi. Yaş farkımız çok az olduğu için hatırlayabiliyorum.