cikolatacanavari merak etmeyin alışır. 2 yaşında da yollasanız, 5 yaşında da yollasanız dönem dönem ağlamaları olacak. Alışacak ama bir dönem yine ağlayacak. Sonra yine mutlu mutlu gidecek vs vs. Bence yaşı da erken değil. Artık çocuklar zaten 3 yaşında başlıyor kreşe. Eskisi gibi sokak kültürü kalmadı. Parkta bahçede çocuk yok, sıkılıyorlar. Ve çocuk çocuktan öğreniyor.
Benim büyük kızım 3 yaşında kreşe başladı. Daha erken gönderecektim ama kardeşi olunca, kardeş geldi kreşe gitti olmasın dedim. Bugün ilkokula başladı🥲 küçük kızımda ablası gittiği için çok gitmek istiyordu 2 yaşında yarım gün başladı, 3 yaşına 1 ay kala tam güne geçti. O ablasından daha sorunsuz gittiği halde belli dönenlerde o da direndi gitmeye. Ama kreşe girdiğinde videolar geliyordu, bakıyorum çok mutlu. kreşte mutluysa sorun yok. Sizden ayrılmak istemediği zamanlar olabilir. Uykusunu alamadığı günler olabilir ya da sadece tersinden kalkmış olabilir. Siz ağlamalarında ona sarılın, evet anlıyorum seni, bazen bende çok zorlanıyorum sabahları fln diyin. Ama kreşe gitmeme gibi bir opsiyon sunmayın. Çünkü onun sonu yok. Bir kere esnettiğinizde çocuğun aklında kalıyor ve bir sonrakinde daha da zorluyor ve bu sefer “evet ben ağlayınce okula gitmiyorum” gibi bir algı oluşturuyor. Siz kendinizi rahatlatmaya bakın, bizler onlardan daha çok endişeleniyoruz. Bu rndişeyi de çocuğa yansıtıyoruz ve bu sefer onlarda olumsuz birşey mi var acaba diye düşünüyor.