aleyy0 çıkamaz demelerinin sebebi eski zamanlarda yeterince hijyen yoktu ve sağlık kuruluşuna ilaca ulaşmak zordu bebeklerin de bağışıklık sistemleri zayıf olduğu için çok çabuk hastalanabiliyorlardı o sebepten dolayı hem bebeği hem anneyi korumak adına dışarı çıkmasın derlerdi bir diğer sebebi de annenin değişen hormonları uykusuzluğu gibi şeyler bazen anne de korku benzeri hisler oluşmasına sebep olabilir bu hisleri de hurafelerle süsleyerek abartmışlar o yüzden aman çıkmayın aman şöyle yapmayın aman buradan geçmeyin diye lohusa kadına yükleniliyor hala günümüzde kırkından önce kırkından sonra istediğiniz vakitte bebeğiniz de istediğiniz yere gidebilirsiniz sadece çok kalabalık olan havalandırma problemi olan yerlerden uzak durun😀