Bu yaştaki bir çocuktan pedal çevirmesini, ilerlemesini beklememek lazım diye düşünüyorum. Bunlar daha sonradan öğrenilebilir, öyle de olmalı.
Onun yerine denge bisikletini öneriyor uzmanlar. Çocuğun denge ve koordinasyon becerisini geliştirir. Pedal olmadığı için çocuk sadece dengeye odaklanır. Daha sonra pedallı bisiklete geçiş çok daha kolay olur. Motor becerilerini, özgüvenini artırır.
Dört tekerlekli ile başlarsa dengeyi öğrenmekte güçlük çeker, çünkü daha çok pedal çevirmeye odaklanacaktır. Destek tekerlerine alışmış olur, ki bunu geniş vadede istemeyiz.
Dengeyi öğrenme işini ileriye attıkça öğrenmek daha da güçleşir.
Şimdi denge bisikleti zamanı onun için. 1-2 yıl sonra da elinizdeki bisiklete biner ve kolayca sürer.
Kızım 13 aylık, henüz yürümüyor ancak biz ikinci el alıp şimdiden hazır ettik denge bisikletini. Şimdilik başka bir şey almayı düşünmüyoruz.