sevval_5481 Arkadaşlar ben de haşimato tiroidi ve şeker insülin direnci var bu yüzden tüp mide önerdi doktorum lakin korkuyorum olanlar var mı varsa da süreç nasıl dı
senemyabaci sevval_5481 ben oldum geçen sene Ocak ayında. Tek sıkıntı kusmaydı. Ağzımın tadı bile değişti. Sevdiğim şeyler midemi bulandırıyor mesela tek lokma bile kusturuyor. 2 hafta sıvı beslendim. 2 hafta püre. Mesela dışarıdaysam yanıma kavanoz bebek mamaları var ya marketlerde satılan. Onlardan alıyordum. Katında da önce yumuşaklarla başladım. Sonra sert besinlere geçmiştim. 1 lokma ya da 1 yudum bile fazla alsanız kusarım ama hâlâ. Yemeklerle birlikte hâlâ bir şey içemem. Çorba içtiysem bile en az 20 dakika geçmesi lazım katı yemem için. Hamileliğime kadar iyi bir süreç geçirdim aslında yine de. Hamile kalana kadar 42 kilo verdim. 3 kilo alarak doğuma girdim. Ameliyatın 9. ayında hamile olduğumu öğrendim. Normalde 2 yıl yasak bünyemiz toparlasın diye. 29. haftamda tüm değerlerim sıfırlanmış neredeyse. Yürüyemiyordum. Kızım sağolsun hepsini hüpletmiş. 1 haftada toparladım serumlarla. Riskli geçirdim hamileliğimi sonlara doğru. 3 kilo alarak doğuma girdim. Kızım şimdi 2.5 aylık. Ve 50 kilo vermiş olarak devam ediyorum ama sütüm çok çok azaldı yok denecek kadar beslenemediğimden. 2 saatte bir bir şeyler yemem lazım zaten ama bebekle ilgilenmekten onu da yapamıyorum çoğu zaman. Mama içiyor artık. En üzüldüğüm nokta o.
umay845 Bir tanıdığım oldu. Neleri merak ediyorsunuz? Hastanede bir gün yattı. Çıktığında 2-3 ay kadar sadece sıvı beslendi, katı yasaktı. Azar azar ama sık öğünlerle beslendi. Şu an ameliyat olalı 2 yılı geçti, iyi durumda.
klju umay845 kendinizin basina gelmediyse bi tanidigim diye kisiye ozel yapilmis bir beslenmeyi anlatmayin lutfen kesinlikle ⅔ kati yasak vs durumlari yok tanidiginizin baska sorunlari daha varmis demek ki. Doktorun diyetine göre butun doktorlar once sivi sonra püre sonra katıya bir ay icinde gecirir yalniz bir ayda rahat rahat kati yiyemezsiniz zaten ek gidaya gecmis bebek gibi yavas yavas bi gecis sureci yaparsiniz hemen katida ilk zamanlar çok tikar ve sivi tuketmek daha cok isinize gelir yavas bir sürec olur. Cok kiloluysaniz tavsiye ederim yalniz diyetle verebilcekseniz kesinlikle organ kestirmeyin yani. Ayrica hemen hamile kalirsaniz da cok zor bir sürec cunku kendiniz cok az beslenebildiginiz icin zaten vitamin degerleriniz dusuk oluyo bi de cocugu yeterli besleyebilmek cok zor bir olay iyice düsüyo vücudunuz direnc olarak bitiyorsunuz tükeniyorsunuz. Kendiniz vermeye calisin ama kesinlikle olmuyorsa kolay basit bir ameliyat yalniz sonrasinda butun diyete her yasaga cok cok dikkat etmeli her seye harfiyen uymalisiniz ki sorun yasamayin ciddiyete alinmasi gereken bir sürec hatayi kabul etmiyor malesef
mamacitaa_ klju yaa ücreti ne kadar tutuyor bide zor bir ameliyat mı acaba çok korkuyorum yaa bide elinizde olmadan yiyemiyorsunuz dimi sivi beslenme kusma vs hep böyle mi devam ediyor peki