mucizelerim__ Diyanet’in sayfasında şu şekilde yazıyor,
Mahkeme yoluyla boşanan eşler, dinî hükümlere göre bir bâin talâkla boşanmış olurlar. Zira hâkimin boşaması bâin talâk kabul edilmektedir (es-Saîdî, Hâşiyetü’l-adevî, 2/41). Buna göre, mahkeme yoluyla boşanan bir kadının -eğer başka bir erkekle evlenmek niyeti varsa- önce iddetini tamamlaması gerekir (Şeyhîzâde, Mecme‘u’l-enhur, 1/464).
İddetini tamamlayan bu kadın dilerse bir başkası ile evlenebilir.
Boş ol demese bile resmi olarak ayrılmak dinen de nikahı düşürüyor.