gokcekizim_
Evet bir anne için bebeğinin zorlandığını görmek çok üzücü ama bunlar doğal bir süreç. Henüz karın kasları ve bağırsak kasları üzerinde kontrolü yok. Bu nedenle ıkınsa bile gazını çıkaramayabiliyor ya da kakasını yapamayabiliyor. Zamanla öğreniyor. Sizin yapmanız gereken elinizden geldiğince sakin kalmak. Çünkü bebeğiniz sizin gerginliğinizi hissediyor. Böyle söylemesi kolay tabi, bebeğim gaz sancısından kıvranıp ağlarken ben de onunla ağlıyordum o zamanlar. Bize kiraz çekirdekli kemer ve kiraz çekirdekli patik çok iyi gelmişti. Genelde sabah 5-6’da en şiddetli sancılarını yaşardı, hemen fırında ısıtır takardım, 2-3 dakika içinde rahatlardı. Masajları bebeğiniz gaz sancısı çekmeye başladığı anda değil, düzenli olarak sık sık yaparsanız eğer birikmeden rahatlamasını sağlayabilirsiniz. Emzirdikten sonra gazını çıkardığınızda bittiğini düşünmeyin, 15-20 dakika sonra tekrar gaz çıkarmayı deneyin.