Sevgili anneler herkese merhaba :)
Bebeğimde dil bağı olduğunu 2. Aya doğru gittiğimiz 2. çocuk doktorumuzdan öğrendik. İlk 28 gün gittiğimiz doktorumuz maalesef bize böyle birşeyden bahsetmedi. Ondan memnun değildik. İyi ki de bırakmışız dedik bu dil bağı hikayesini öğrenince.. Ne kadar yüzeysel bakıyorsa bize bundan hiç bahsetmemişti..
Neyse size anlatmak istiyorum çünkü bir anne olarak ben de dil bağının kesilmesi gerektiğinden kaçmak üzereydim. Önce bir KBB doktoruna göründük. İlerde kızımın R, L,,T gibi harfleri söyleyemeyebilir olduğunu öğrendim. Ama söyleyedebilir dediler yani olasılık vardı ortada. Tabi söyleyemezse akran zorbalığına uğrayabilirdi. Bu arada bebeğim güzel emiyordu emmesinde sıkıntı yoktu. Sadece sağ memem biraz küçüktü orda kavrarken sıkıntı yaşadığını ve canımın acıdığını hissediyordum. O da aşırı efor sarf ediyordu. Ona da üzülüyordum.
Velhasıl çocuk doktorumuzun tavsiyesiyle aynı hastanede çocuk cerrahisine gittik. Doktorumuz çok iyiydi. Bize yine artı ve eksilerden bahsetti. Ben düşüneceğim diyip eve geri gittim. Yine çok üzülüyordum endişeliydim. Eşimle beraber baya düşündük ve kesilmesine karar verdik. Çocuk cerrahisi doktorumuz dünya iyisi ve şakacı biri çıktı. 2. Kere odadan girdiğimizde “bu sefer de ben kesmiyorum” diye espri yaptı. Bizimke konuşup bizi rahatlattı. İnanın 1 sn sürdü kesme işlemi belki daha az bilmiyorum. Ve çok az mızmızlandı kızımız. Sonra çocuğuma bir rahatlama geldi sanki. Belki gün içinde de zorlanıyordu ki kesikdikten sonra agu bugu yapmaya başladı. Öyle bir rahatladı diyebilirim.
Şuan 2. Gündeyiz çok şükür bebeğim çok iyi. Herhangi bir ilaç vs vermedi doktorumuz. Hemen iyileşir dedi.
Benim gibi anneler varsa içiniz rahat olsun. İyi bir doktor bulup halledebilirsiniz. Erteledikçe bağın kesilmesi zor oluyormuş ve anestezi altında yapmak zorunda oluyorlarmış. O yüzden anlatmak istedim. Herkese sevgiler..