begonya1 Kızlar merak ettiğim bir şey var seneye Ekim ayında bebeğim 26 aylık olucak ve işe başlayacağım bakacak kimse yok mecbur kreşe gidecek herkes bana ikinciyi yap iki yıl ücretsiz izin al büyüsünler diyorlar eşim de dahil çok baskı var ama şöyle bir durum var psikolojik olarak kaldırabilirmiyim kendime güvenmiyorum nedeni ise bebeğimin o zamanlar da bebek olacağı şuan bir yaşında parkta ordan oraya koşuyor hep peşindeyim eğleniyor evde vakit geçiriyoruz gerekirse ev dağınık oluyor bunlara takılmıyorum ama ikinci bir çoçuk olursa nasıl idare edilebilir peşpeşe yapan arkadaşlarım parkta evde nasıl yapıyorsunuz bana çok zor geliyor düşününce ikisine birden yetemeyecek olacağımı düşündüğüm için ikinci bir bebek fikrinden uzaklaşıyorum maalesef 🥲
hndathn begonya1 ben 8 yaş arayla doğurdum mıss. Oğlumun bana olan bağımlılığı bitmişti her işi kendısı yapabiliyordu onu ona doğaya doya büyütmüştum. Herkes bana bu kadar yıl sonra zorlanırsın dedı ama hayır aksıne bu yaştan aşağısını kaldıramazdım çünkü babaları da dahıl kımseden tırnağımın ucu kadar destek görmedim ben çocukları büyütürken
Eslemsri begonya1 otur bacım dinlen zor gerçekten ya çalışan anneye daha zor. Okula ver demek kolay takip yapmak lazım daha küçük zor olur tavsiyem bu. Ücretsiz izin de illa çocuk bakmak zorunda değilsin otur dinlen ilk çocukla ilgilen mesela. Aktivite yaptır. Ama diğeri olursa bunlar zor. Rabbim herkese versin aratmasın orası da öyle
mom1900 Banada aynı aklı verdiler. İzne çık beraber büyüt sonra işe dön rahat rahat çalış vs. Onlar anlatırken aşırı mantıklı geldi 😂 Özellikle eşimin istek ve ısrarları sonucu 23 aylık oğlum var 3 aylık da hamileyim 6 ay sonra ne olacak çok merak ediyorum. Üstelik oğlum çok huysuz. yemesi ve uyku düzeni çok zor bir çocuk. Ben tamamen deli cesaretiyle yaptım inşallah pişman olmam kolay geçer bu süreç. Tavsiye veremiyorum şuan ilerde yazarım 😂
begonya1 mom1900 Ben sizi unutmayacağım ve zamanı gelince tekrar soracağım Allah kolaylık versin size sağlıcakla büyütün ❤️
mrvmrtglc3 Çok zor , çocuklarımın arası 28 ay ne yaşadığımı bir ben bir Allah biliyor, ben de ücretsiz izin aldım tekrar başlayacağım . Çalışmaya başlayınca da arkada 2 küçük çocuk kalıyor . Açıkçası dürüst olan böyle bi öneride bulunmaz diye düşünüyorum.
firstmama Arkadaşımın 2. Çocukta kocasının dişleri döküldü arkadaşım antidepresana başladı. Psikolojiniz çok sağlam değilse ve desteğiniz yoksa önermem. Ha siz dersenizki ben rahat anneyim evim dağınık çocuğum elinde ekmek kemirir üstü başı pis olur umursamam sorun değil o zaman yapın. Ama bir erkeğin baskısına çevre baskısına bakılarak çocuk yapılmaz. 2. Çocuk hele hiç yapılmaz
balemine firstmama katılıyorum onlar için kolay yıpranan sadece anne oluyor kimsenin demesiyle olucak bi iş degıl bence zamanı bırakılmalı 🙄
begonya1 firstmama çok haklısınız öyle düşünmüyorum ikisine de haksızlık olmasını istemem teşekkür ederim
begonya1 balemine Ben ozaman kendim duygularımla yapmama yolunda ilerleyeceğim kulaklarımı kapatacağım onlara ☺️
firstmama ya cocugu boşverin size haksızlık olmasın. Doğum hamilelik annelik bunlar zaten yıpratıcı süreçler. Daha doğru düzgün toparlanamadan aynı maceraya tekrar atılmaya gerek var mı? Toplum kadının hem doğurup hem fit olmasını bekliyor. Hem anne olup hem evinin ocağının 4/4 lük olmasını bi de üstüne kocasına yatakta eşlik yapmasını bekliyor. Birinden birine feragat edeceksiniz. Çünkü beşeriz kusursuz değiliz. İdeal çocuk yaş aralığı 10 yaştır bana sorarsanız illa ikinciyi düşünürüm derseniz çocuğu büyütürsünüz aklı başına gelir kıskanmaz kardeşini yükünüzü paylaşacak seviyeye gelir en azından yemek yaparken kardeşine göz kulak olabilir o zaman yapın ama 7 yaş / ilgisiz çocuk kalmış ilk çocuk. 1 yaş yıpranmış anne 2 yaş kıskanç çocuk 3 yaş husumet demek çocuklar arasında bilginize
begonya1 firstmama Son cümlenizden sonra kafam da ikinci çoçuk fikri silindi kimsenin lafına gelmemek lazım o kadar haklısınız ki
mom1900 Bir de şunu söyleyeyim ek olarak benim yapma cesaretimin olmasının en büyük sebebi eşim haftada 4 gün çalışıyor oda yarım gün sadece. Eğer eşin yoğun bir işte çalışıyorsa sana destek olacak anne kv. Kimse yoksa bencede biraz büyümesini bekle ben akşama kadar 2 küçük çocukla kimsenin kolay bir süreç geçireceğini düşünmüyorum. Çok zor olur bu halde bile ben baya korkuyorum altından kalkabilir miyiz diye.
begonya1 Eslemsri Çok haklısınız çevre baskısı bazen kafamı karıştırıyor şuan doğru düşündüğümü fark ettim teşekkürler