459251 Oğlum iki hafta sonra 2 yaş olacak baba gel anne gel diyor istediği şeyleri anlayacağım şekilde ifade edebiliyor ama cümle kuramıyor söyletmeye çalıştığım kelimeleri söylemiyor anne demek yerine adde diyor mesela asla anne dedirtemiyorum ne yapmalıyım
simseklivekalpli 459251 benim kızım da ade diyor 2 yaşına girecek, oğlum da ade diyordu, düzeliyor sonradan
maygirl 459251 siz dogruyi soyleyin zamanla duzeltur kendini..anlamamaya calışın gosterdigi herseyi blmedigi bseyse kelime.olarak tekrarlayin.bol.kitap bol knjsma sosyallik…konusma.setlerinden faydalansaniz cumleye geçişi kolaylaşabilir.kelimeleride arttikca dha kolay cumle kurar.
459251 Yaklaşık 50 kelimesi var ama cümle yok. Eliyle ıh ıh diye rek anlatıyor yada kendince bi kelime bulmuş mesela telefona bubu diyor hep
KLORAK 459251 50 kelime arasında anne yerine adde kabul edilir ama telefon için bubu yu saymamalısınız au yerine du diyorsa da kabul edilebilir diye biliyorum, 2 li cümleler bi anda çıkıyor her çocugun gelişimi de farklıdır. 2 liden sonra 3 lü ve sınırsız cümle kurma aynı anda geliyor resmen :) anne gel baba gel de cümle sayılır
Serifealya Bu yaşlarda çok normal yavaş yavaş farklı cümleler kurarak söylemeye calisin benim kızım 3 yasinda daha yeni yeni dediğim kelimeleri söylüyor
gzmcnr 22 aylık adam akıllı kelimesi yok baba, mama, suya zeze diyor , dede , anneye nenne diyor bu kadar çok uğraşıyorum konuşturmaya kelimeleri tek tek söylüyorum fakat yok çıkartamıyor kelimeleri
459251 gzmcnr kıyaslamak değil derdim ama başkaları çocuğum şöyle cümle kuruyor böyle konuşuyor diyince bi gerilik mi var acaba dedirtiyorlar insana
Elif337798 Ben şarkı söylüyorum dans ediyoruz çok hiperaktif sade söyleyince söylemiyor oyun oynarsak konuşuyor bunı fark ettim ona göre konuşmauı öğrendik küçük kızım ise tek tek deyince anlıyor yavaş ve sade kelimeleri diyorum takip edin en çok neyi seviyorsa onun üstünden gidin 2 buçuk yaşında ve her şeyi konuşuyor
459251 KLORAK hayır onları saymıyorum ayran dede aşağı var kedi pipi nayn no gitti balon dayısını ismiyle çağırıyor mesela vs vs … bunları saydığımda 50 kelime ediyor ama her şeyi anlıyor ne söylesem onu yapıyor gözlemleri çok iyi bir kere gördüğü şeyi unutmuyor yapıyor hemen saatler sonra koyduğu şeyi yerinden buluyor geri tek sorun konuşturmaya çalıştıkça kaçması çok hareketli maşallah