Cilekbiskuvi anne olarak değil ama okul öncesi öğretmeniyim. Kaç yaşında evlatlarınız? Oryantasyon sürecinizi nasıl yönetecekler bilmiyorum ama genel olarak önerilerde bulunayım size, kurumun tutumuna bağlı olarak ilerlersiniz. İlk üç gün 1 er saat sonra 2-3 saat olarak attırarak süreyi ilerleyin. İlk hafta çocuklarında durumuna göre onların görebileceği-gelebileceği bi yerde olun. Sınıfa girmeyin ama müdürün odasında seni bekliyorum, beni görmek istediğin zaman öğretmenine söyleyebilirsin gibi yaklaşın. Daha sonraki hafta artık benin gitmem gerekli ama zaten şu kadar zaman sonra okul zamanı bitecek seni almaya gelicem diye konuşun. Öncesinde olacakları muhakkak söyleyin. Seni şu saatte alıcam, ya da bugün seni baban alacak, tuvaletin geldiğinde öğretmenine söyleyebilirsin o yardım eder, vs gibi. Güven oluşturmanız önemli bir husus.oryantasyon süreci bittikten sonra da okulda öğretmeninin kurallarının geçerli olacağını, okulda diğer arkadaşlarının da olduğu için bazı şeyler evdeki gibi olmayacağını empoze edin lütfen. Okula başlamadan önce öğretmenine çocuğunuzun micazı hakkında bilgiler verin. Sevdiği oyunları, renkleri söyleyin, yemek yeme tarzını anlatın vs. Umarım oryantasyon sürecini iyi yönetirsiniz 🙏