Merhaba hanımlar bebeğim ilk 3 ayını tamamlamak üzere. Gündüzleri 4 uyku yapıyor. Bu uykular ortalama 1’er saat kadar sürüyor, bazen özellikle öğle uykusunda 1,5-2 saati bulduğu oluyor. Ama maalesef bu uykuların tamamı beşikte/yatakta geçmiyor. Şöyle ki bebeğim yarım saat 40 dk kadar kesintisiz uyuyor ancak sonrasında ağlayarak uyanıyor ama gözünden uyku akıyor hala. Pışpış fayda etmezse kucağa alıyorum biraz daldırıyorum. Geri yerine bırakınca ağlarsa bir saate tamamlayana kadar kucakta devam ettiriyorum. İlk sorum burada acaba 30-40 dk uyuyup ağlayarak uyandığında uykuya kucakta zorla devam ettirmeyip uyandırmalı mıyım? Ama bebek çok uykulu görünüyor emin olamıyorum o yüzden kucakta devam ediyor. Yakın zamana kadar gaz problemi yaşamıştık ama şu an çok şükür o da pek olmuyor. Neden ağlayarak uyanıyor neden uykusu bölünüyor acaba. İlk bebeğim olduğu için tecrübesizim. Bebeğimin şöyle gülerek uykusunu almış şekilde kendi kendine uyandığı olmuyor hiç. Normal mi bu durum? Öneriniz var mı?
Gece uykularında ise 3-4 saat kadar uyuyabiliyor ama bunun da ilk kısmı anne yanı beşikte devamı kucakta geçiyor. Bırakınca ağlamazsa bırakıyorum yoksa geri alıyorum kucağa. Gece beşikte deyim yerindeyse tırtıl gibi kıvrıl kıvrıl kıvranıyor uykusunda dahi kıpır kıpır. Bu yüzden kucağıma da alsam geri daldıramayınca gece 3-4 gibi bir kez emziriyorum. Doktor artık 12den sabaha kadar kesintisiz uyuyabileceğini söylüyor ama bizimki kıpır kıpır tam derin dalamıyor. Acaba gaz sancısı mı yaşıyor hala? Ben geçtiğini düşünüyordum çünkü gazını rahatça çıkarıyor ağlamıyor artık sancıdan.
Bebeğimi derin uyutamamak hem beni yoruyor hem stres olduğum için onu yoruyor diye düşünüyorum. Son haftalara kadar pek böyle problemlerimiz yoktu derin uyuyabiliyordu.