selmagokk
Çözüldüğü gibi 2 saat içinde tüketilmesi gerekiyor diye biliyorum. Eğer dışarıda içireceksiniz ve biraz bekletmek istiyorsanız termal çanta alabilirsiniz. İçine buz aküsüyle birlikte donmuş sütünüzü koyarsınız. 6 saate kadar dayanır o şekilde.
Chatgbt’ye sordum şöyle diyor:
Buzluktan çıkarılıp çözdürülen anne sütü, tekrar dondurulmamalıdır ve oda sıcaklığında (yaklaşık 25 °C civarı) en fazla 1–2 saat tutulabilir.
Daha güvenli kullanım için:
• Buzdolabında çözdürdüyseniz: Buzdolabında 24 saat içinde kullanın, oda sıcaklığında ise 1–2 saati geçirmeyin.
• Ilık suda hızlı çözdürdüyseniz: Hemen kullanın, oda sıcaklığında bekletmeyin.
• Isıtılmışsa (biberon ısıtıcısı vb.): Tekrar buzdolabına koymayın, hemen tüketin.