mehtaptiryaki öncelik emzirmede olsun, bebeğiniz emzirdiğiniz halde ağlıyorsa açtır o zaman mama verin. Doktor söylemiştir ama yanlış hatırlamıyorsam günde 2-3 kez 30 cc mama ilk başlarda yeterliydi, emzirmeye ek olarak ama bu. Mamaya yüklenirseniz emmeyi bırakır o yüzden önce emzirin. Biberonla vermeyin alışmasın, şırınga ile verin.
Günde 5-6 çişli bez varsa beslenmesi yeterlidir.
Benim bebeğim sarılık olduğunda ben şöyle yaptım: bebeğimi emzirdim, 1 saat sonra sütümü sağdım dolaba koydum. Sonra tekrar emzirirken şırınga ile kendi sütümü de verdim. Mama yerine anne sütü verdim yani aslında. Meme ucumun kenarında şırıngayı da tuttum, ikisini de çekip emdi. Bazen sadece şırıngayı çekti. Anne sütü olduğu için vermenin bir sınırı yok, ne kadar içerse verdim. Her ağladığında emzirdim. Ağlamadığı zaman 2 saatte bir emzirdim. Yetmediği yerde mama da verdim ama bu şekilde hem sütüm arttı hem de mamaya pek gerek kalmadı