mamaisqueen Merhaba, genel olarak bebeğin persentile göre ilk üç ayda her ay 1 kilo alması çok iyi. Sonraki aylar alt sınır 500 gramdır.
Bebeğiniz takribi 3 buçuk kilo ile doğmuş. Bir ay sonra 4 buçuk kilo, sonraki ay ise 5400gr olması gayet iyi bir alım. Sınır altında değil bu rakam. Ve hastanede de yatmışsınız. Yeterli kilo almadığını düşünüyorsunuz ama kilo vermemiş olmasını da atlamamanız gerek. Bu da iyi bir detay. Bunları düşünerek müsterih olunuz.
Kimsenin bebeği ile kendi bebeğinizi kıyaslamayın. Kıyasa girerseniz eksik hisseder ve mutsuz olursunuz.
Benim kızım 2970gr doğdu. 3 ay her ay 1 kilo aldı. 4. Ay 600 gram aldı. Yani neredeyse 5 aylık iken 6 buçuk kilo idi. Sadece emziriyordum. Reflülü ve çok kusan bir bebekti. Toplu bir bebek olmadı hiçbir zaman ama sağlıksız bir bebek de olmadı.
Kuzenimle 3 gün ara ile doğum yaptık. Kıyaslamaya girsem onun oğlu 3 aylık iken 7 kiloydu. Fakat doktoru diyet verdi mama miktarını azaltamayız ama artık arttırma bir süre aynı miktarda ver diyerek öğün düzeni koyup takibe aldı. Şimdi çocuklarımız 4 yaşında. İkisi de gayet sağlıklı gelişimlerinde problemi yok. Ben kızım küçükken zayıf diye kendimi yiyip bitirsem elime ne geçecekti ki kötü anı bırakmaktan başka.
Yani demem o ki, kilo her zaman iyi bir şey değil. Zayıf olan bebekler de sağlıksız değil.