Susuu28_
Chatgbt bana çok yardımcı ek gıda başlangıcında. İlk başlarda verdiği bilgileri internetten ve doktorumun verdiği ek gıda kitapçığından doğruluyordum ama doğru bilgiler verdiğini görünce devam ettim. Bebeğim 9 aylık oldu hala chatgbt ile devam ediyorum. Sizde kullanabilirsiniz.
Tarifler istiyorum, tadım yaptıkça liste güncelletiyorum, o listeyi kullanarak menüler hazırlamasını istiyorum. Bir dahaki tadım ne olsun, mevsime ve bebeğimin ayına uygun olsun filan her türlü ayrıntıyı istiyorum çok kolaylık oluyor.
Üç gün kuralına başlangıçta uyun ve bebeğinizi gözlemleyin. Biraz ilerledikçe duruma göre alerji riski olmayan ya da düşük olan şeylerde 3 gün kuralı uygulamazsınız. Ben öyle yapıyorum. Doktorunuza da başlayacağınızı haber verin o da size ya basılmış kitapçık verecektir ya da bi pdf gönderecektir mutlaka. Benim doktorum pdf gönderdi, oradan da bakıyorum.
En önemlisi sakin olun, bebeğinizin yanında hep olumlu konuşun. Yeni tattığı herşeyde sevse de sevmese de yüzünü buruşturacaktır. Ay sevmedi galiba filan diye düşünmeyin, bunu dile de getirmeyin. Hep ay çok güzel değil mi? Çok lezzetli değil mi? gibi tarzında konuşun. Sadece yemesine odaklanmayın aynı anda bebeğinizi eğlendirmeye çalışın.
3 N 1 N kuralını unutmayın.
Nerede, ne zaman, ne yiyeceğine anne karar verir
Ne kadar yiyeceğine bebek karar verir.
Amaç tadını alması. Diline değse yeter ilk başlarda, zorlamayın.
Umarım keyifli bir süreç olur sizin ve bebeğiniz için 🤗