re11 "Benim kızım 5 aylıkken yüksek yataktan parkeye sert bir şekilde düşmüştü. Ve düşme öncesi emzirdiğim, reflüsü olduğu için çok kötü kusmuştu. Biz düşmeden olduğunu sanıp çok korkarak acile gittik, kustuğu için tomografi de çekildi. Bir şey çıkmadı Allaha şükür.
Ben ilkyardım kursuna gittim. Düşme sonrası kendiniz de evde ilkyardım ve takiple kontrol edebilirsiniz. Bir daha düşerse aklınızda bulunsun diye bilgilendirmek istiyorum.
Bu dediklerimi evde takip edin, acilde de önce bunlara bakılıp sonra tomografi çekiliyor çünkü. Sonra acile götürürsünüz.
Öncelikle sakin kalın, bebek düşme sonrası bir şoka giriyor ve ağlıyor, size güven duyduğu için korktuğunuzu telaşınızı hissederse daha çok korkar. Sarılıp teselli etmeye çalışın.
🌿Fışkırarak kusmaması lazım.
🌿Gözüne flaş tutun gözbebeği büyüyor mu küçülüyor mu buna bakın. Travmalarda gözbebeği ışık dahi tutulsa küçülmez çünkü.
🌿Kulak arkalarına bakın morarma olup olmadığına dikkat etmek için. Bu kafatası gibi durumlarda anlaşılan ilkyardımdır.
🌿 sağ ve soldan elinizi şıklatın sesi algılıyor mu nereden geldiğini anlıyor mu bunu öğrenmek için.
🌿Konuşmaya güldürmeye çalışın sizi tanıyıp tanımaması da önemli bir teşhis. Sizi tanıyorsa, tanımadığı birini yabancılıyorsa bu da iyi bir şey.
🌿Diline bakabilirsiniz seyirip kalp gibi atıyor mu diye bu da travma belirtisidir. Yani seyirmemesi iyi olur.
🌿Hareketlerinde bir denge sorunu yoksa yani annesiniz anlarsınız bir tuhaflık yoksa ona göre takip edersiniz. Duruma göre acile götürürsünüz.