asliyazici Öncelikle şunu bil ki gaybı Allah’tan başka kimse bilemez (Neml 65). “Hamileyken şu olmuş, şimdi bebeğe etkisi var” gibi şeyler gaybı bilme iddiasıdır ve bu İslam’da yok. Nazar ve büyü konularında maalesef çok istismar oluyor. Hele ki para karşılığı “su, malzeme” gibi şeyler vermek dinimizde yeri olmayan, ticari bir iştir.
Bebeğin kolik olması ve geceleri huzursuz uyuması ilk aylarda çok normal ve tıbbi bir durum. Dua elbette edilir ama bunun için kimseye para vermeye gerek yok. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) torunlarını nazardan korumak için Felak, Nas, İhlas surelerini ve “Euzü bi-kelimâtillahi’t-tâmmeti min kulli şeytanin ve hâmmetin ve min kulli aynin lâmmmeh” duasını okurdu. Bunlar en güçlü koruma ve hiçbir ücreti yok.
Ben böyle konularda Allah’a sığınırım, kendi dualarımı ederim. Kolik için de doktorun önerileri ve zaman en iyi çözüm. O yüzden kusura bakma, ben bu tarz şeylere inanmıyorum. 40 günlük bebeğin geceleri çok ağlamasından daha doğal hiç bir şey olamaz