Ballloglum İstediği şey olacak olmak zorunda hayırı kabul etmiyor siteye iniyorum en çok benim oğlum ağlıyor çok güzel oynuyor bazen. Saatlerce. Bazen de huysuzluk yapıyor çocuklardan izin alıyor vermezlerse anne versin diye ağlıyor. Çok saçma şeyler için tutturuyor. Geçen öyle bi ağladı ki eve çıkaramadım. Oturdu herkes beni izledi bakışlarından rahatsız oldum. Dedim niye ya niye koca sitede benim oğlumun sesi çıkıyor bi tek. Çok inatçı bi yapısı var dediğim dedik kıramıyoruz inadını. Ve ben çok yoruldum. Bu dediklerim her zaman yaşanmıyor bazen yaşanıyor ve babasına yapmıyor bana yapıyor. Markete gidiyoruz ben görmeden alıp dondurma açıyor bi tane alabiliriz deyince ağlayıp bir sakız alacağım diyor hayır dersem ortalığı yıkıyor…. O istediği o an olacakkkk olmazsa perişan ediyor beni ben de rezil olmamak için yapmak zorunda kalıyorum. Oyun alanına gidiyoruz büyük çocuklar onunla oynamadı diye öyle bi ağladı ki herkes rahatsız oldu çıkartamadım oyun alanından kadının biriyle kavga ettim bunun yüzünden. Sinir oldum eve geldim ağladım ağladım beni anlayacak biri var mı ???
Birdunyabircennetannesiii Ballloglum Siz istediklerinizi yapıyor musunuz böyle ağladığında Yani bir şey istedi ve yapmak istemediniz hayır dediniz sonra çocuğunuz yerlere yattı ağlıyor Bu hayır demenizi ağlıyor aman sussun diye evete çeviriyor musunuz?
Yesmaryesmar Ballloglum de rezil olmamak için yapmak zorunda kalıyorum Rezil olcak bir şey yok yapmayacaksınız kendisini paralasa da hayırsa hayır evete çevirmeyin onun için alışmış
Dedektifgadget Ballloglum komşumuzun oğlu o yaşlarda dediğiniz gibi benim kızımda 19 aylık ve ağlıyor istediği olmayınca
3kedili2bebekli Ballloglum ben de rezil olmamak için yapmak zorunda kalıyorum İşte bütün mesele burda sizin yumuşak yüzünüzü keşfetmiş rezil edersem ağlarsam mecbur kalacak ve yapacak yani bir süre rezil olmayı göze almanız lazım mesela tutturdu ağladı mı o an oturup bekleyin ve hiç bir şey yokmuş gibi davranın alıp eve çıkarmaya kalksanız 4 yaşında tepinir canınızı yakar oturup bekleyin ağlasın tepinsin rezil etsin ne olacak, siz görmeden dondurma mı alıp açtı yemesine kesinlikle izin vermeyin o ağlasın dursun siz dondurmayi alın parasını ödeyip çöpe atın buna izin veremem diye 1 tane bile hakkı olsa onun parasını ödemeden size sormadan onu acamaz ortalığı mı yıkacak yıksın çok basit artık bebek değil 4 yaşında çocuk tamam sen burda ağlayabilirsin ben dışarıda seni bekliyor olacağım diyip marketin dışına çıkın siz olmadığınız anda susacak hiç bir şeye de zarar veremez çünkü o bilinci var paşa paşa peşinizden gelip en fazla dışarda ağlayacak en azından markette rezil olmamış olursunuz inatlaşma özelliği sadece onda değil sizde de var hayır deyince hayırdır bunu kesin bir şekilde anlaması gerekiyor oyun alanında problem mi çıkardı tamam çok basit gerekirse zorlayarak çıkarın ve oyun alanı dışında ağlasın ama hayır orda içerde kimseyi rahatsız edemez bitti evet çocuk ama 4 yaşında artık hayiri bilmesi gerekiyor sizin çocuğunuz hayiri biliyor ama sizin hayirinizin evete nasıl donecegini de biliyor sizin ona kendinizi ispatlamaniz gerekiyor hem cocugunuzun yetişkinlik hayatı ve okul hayatı için hemde sizin kendi akıl sağlığınız için bu arada eğer hayiri çok kullanırsanız da inatlasir yani makul olan hiç bir şey için hayır demeyin o yüzden hayır demeden önce de iyi düşünün
Ballloglum Birdunyabircennetannesiii yalan yok benim sınır koyma da problemim var. Ama bunun da sebebi kendisi. Yapısı bana çekmiş çocukken bende öyleymişim. İşten geliyorum aşırı yorgun olduğum zamanlar yeter ki sussun diye çok inatlaşmıyorum makulse yapıyorum. Bazen red etsem de yine çoğunlukla o kazanıyor. Bazen babasını da dinlemediği oluyor ama çoğunlukla onu dinliyor ve ondan çekiniyor. Benden hiç çekinmiyor. Ve bu huyu bu aralar çok yorucu olmaya başladı. Her yere korkarak gidiyorum her şeye ağlıyor arkadaşları da inatçı çıkarsa bu iyice deliriyor. Şu an mesela sitedeyim yarım saattir süper oynuyor sesini duymadım birazdan ağlama sesi gelir diye bekliyorum 😃
Aklimideliricem Rezil olacak bişey yok sen rezil olacam diye ağladığında yaptığın için öyle. Kural koy marketten sadece 1 tane alaniliriz diye 1 taneden başka kendini yerlere de atsa alma. Dışarda ağladığında da ağlamaya devam edersen seni eve götürecem de ve götür. Sen net olursan o pes edecek. Benimki daha 2.5 yaşında belli 4 yaşı çok zor olur bilmiyorum ama ben öyle yapıyorum yani markette 1 tane diyorsam 1. Bi kere eve kadar ağladı resmen yolda gören bu çocuğu kaçırıyo herhalde derdi yani öyle diyim ama pes etmedim sabrımı sınaya sınaya eve geldim 😂 o inatsa sen daha inat ol
Ballloglum Aklimideliricem inanın bu kuralımız vardı hatta bi ara çok güzel uyguladık ama bu aralar yine markette çiğnemeye başladı kuralı biz de buraya yeni taşındık şehir değiştirdik insanlardan çekindim yaptım bazı dediklerini ve baş edemiyorum şimdi. Dediğiniz gibi geçen gün sitenin bahçesine çiş yapmak istedi bi kere sıkışmıştı yaptırdık eve kdr çıkamazdı çünkü. Dün yine çişim var dedi eve çıkalım yapıp ineriz dedim hayır dedi buraya yapacağım dedi ben de hayır dedim insanlar bize baka baka bu feryat figan son ses ağlayarak zorla götürdüm artık pencerelerden bakıyorlardı insanlar kim bu ağlayan diye. Evde sustu. Yan komşumdan utanır oldum seslerimiz gidiyor diye bazen ben de çıldırıyorum evde ağlıyorum artık dayanamıyorum bu tutturmalarına.
Birdunyabircennetannesiii Ballloglum Canım aslında sorun sende ama çocuğunda değil ki Oğlumda aşırı inatçı Ama benim hayırım asla evete dönmez Sınır sorunu var Sınır koymanız lazım asla evete dönmemeli hayır dediğiniz şey Özellikle ağlıyorsa yapmamalısınız Ağlama silahını kullanıyor sizde bana yenilip tamam sussun da yapayım diyorsunuz Yanlış anlamayın lütfen dediğim gibi sorun sizde maalesef 🤦
sarikavun Ballloglum cocuk bu aglayarak istedigini yaptirabildigini ogrenmis. Dondurmayi sizden izinsiz acti mi hayir alinmayacak diceksiniz. Odeyin parasini atin cope. Size herseyi yaptirabileceginin farkinda o yizden agliyo olmasi muhtemel. Siz sinirinizi koruyun. Her turlu aglayacak bari sizin sinirinizi ogrensin derim ben. Benim sahsi gorusum bu tabiki annesi sizsiniz siz bilirsiniz
sarikavun Ballloglum cocuk bu aglayarak istedigini yaptirabildigini ogrenmis. Dondurmayi sizden izinsiz acti mi hayir alinmayacak diceksiniz. Odeyin parasini atin cope. Size herseyi yaptirabileceginin farkinda o yizden agliyo olmasi muhtemel. Siz sinirinizi koruyun. Her turlu aglayacak bari sizin sinirinizi ogrensin derim ben. Benim sahsi gorusum bu tabiki annesi sizsiniz siz bilirsiniz
Ballloglum Birdunyabircennetannesiii haklısınız sorunun bende olduğunu biliyorum ama oplum da zor bi mizaç çok zor bi çocuk zeki bi çocuk babasına bu kdr yapamıyor çekiniyor ondan. O
Aklimideliricem Ballloglum zamanla düzelir inşallah sen ağlayarak istediğini yapmamaya gayret et Rezil olacam felan diye düşünme hepsi çocuk büyütmüştür
Baharnur Asla ya yorumlara inanamıyorum çocuk psikolojini anlamayacak hadi onu geçtim kitabı da okuyamayacak kadar nasıl cahilce yorum yapıyorsunuz. Canım adi üstünde çocuk bu ve 4 yaş ergenliği diye birsey var kesinlikle kendi benliğini birey olusunu anlıyor artık herşeyi tek yapabilir düşünceleri çok mantıklı gelebilir ve bunu herkesin kabul etmesini istiyor haklı olarak. Burda sabirli olmalısın ve asla inatlaşma. Çocuk senin neden yaptığını anlamaz ki çocuklar da inat korku ve terbiyeyi ne yazık ki biz veriyoruz uysal olmaya çalış
Birdunyabircennetannesiii Ballloglum İşte çünkü otoriteyi babası sağlamış o yüzden ondan çekiniyor Bizde de tam tersi Babasına ağlayarak yerlere yatarak istediğini yaptırır Bana ağlamaz bile çünkü yapmayacağımı bilir özellikle ağladığında Mesela bana anne oyuncaklara bakalım der bakarız çıkar oyuncak alma vaktin gelince alırız derim sadece bakar Ama babası varsa onu aldırana kadar uğraşır
forumgurmesi Baharnur Kimi suçlayacaklardı? Bu bir süreç diyorsunuz da alakası yok, kuzenim mesela aynı böyle bir çocuktu şuan 22 yaşında yine aynı karakterini devam ettiriyor. Tabikide annenin otoritesi,davranış şekli önemli.
Aklimideliricem Baharnur çocuk inatsa sen daha çok inat ol Bunu ben söylediğim için yorumuna atlama yüzünü kendimde buluyorum. Tabiki inat çocuğa daha çok inat olacak ki otoritesini kursun. Tabiki otorite kuracak ki o çocuğu düzgünce yetiştirsin. Sen bir bireysin marketten her istediğini alabilirsin yada ağla ben alırım mı desin? Veya seninle oynamak istemeyen çocuklar olabilir ama sen bir bireysin sen ağla onlar illaki oynar mı desin? Otoritesini koruyacak sözünü dinletecek çünkü anne olan o o çocuk anneyi dinleyecek
Temizlikperisi Baharnur anne,baba,dede,nene, her dediğine evet derse sonra hayır derse çocuk böyle olur 5 yaşında kızım var saatlerce ağlar umrumda değil istediğini almıyorum bi tane şey alıyorum benim kızım inat ama ben daha çok inadım
Birdunyabircennetannesiii Baharnur Anneye kötü bir şey kimse dememiş sadece otorite sınır koyması gerektiğini söyledik Ve doğru söyleniliyor Çocuk inatsa sen daha inatçı olman lazım O bir şeye ısrar ediyorsa sende ısrarcı olman gerekiyor Gereksiz inatlaşmadan bahsedilmiyor Mesela çocuk bir şey istedi anne hayır dedi Çocuk ısrar etti ve anne tekrar hayır demeli Çocuk yerlere yatıp ağlasa da bir şey hayırsa evete dönmemeli Sınır konulması lazım Bu cahillik çocuk psikolojisi anlama vs değil hanımefendi olması gerekeni söylüyoruz Postu açan annemizde evet sınır koymakta zorlanıyorum demiş o da farkında zaten Yani kimsenin cahilce yorumu yok ☺️