nurzenkin gncpe otizm geçen bir sry değil önemli olan hayatı tek basına idare edebilecek şekilde yetişmesi kimseye muhtaç olmamasi.Benim kızımda da çocukluk silik otizm var.Bizde eğitime yeni başladık.
gncpe endoplazmikretikulumiste merhaba bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim öncelikle benim kızımın doğduğundan beri kaka problemi var dediğim gibi şu anda üç yaşına girecek ve çok zor kaka yapıyor ziplayarak evin içinde koşarak kaka yapmaya çalışıyor saklanıyor bazen iki günde bir bazen üç günde bir kaka yaptı oluyor ve kabızlığı var sürekli acaba bununla alakası olabilir mi bunun için diyetisyeni değil de uzman bir doktora gitmek daha mantıklı değil mi sizce
endoplazmikretikulumiste gncpe elbetteki uzman hekime gösterin önce Başka bir problem daha varsa görsün ama diyeti diyetisyen yazar onun İçin ayrıca diyetisyene götürün organik himdistancevizi yağı öneririm kabızlık içinde ayı tutuyorsa alerjisi falan yoksa .
Eslemsri gncpe anladım bunlar atipik denecek gibi durmuyor. Hiperaktif hiç değil gibi . Kanat çırpma otizm de yaygın doğru. Mesela bir nesneyi elinde döndürüyor mu kendi etrafında dönüyor mu bazı şeylere hassas mi mesela sıvı gibi dokunsal oyun hamuru tarzı şeylere bunlara bakın daha çok var saysak. Lakin sizinki normal geldi kanat çırpma harici
gncpe Eslemsri Yan bakışta yapıyor kanat çırpıyor ayaklarını pat pat pat pat asker gibi bazen yere vuruyor kendi etrafında dönüyor bir ara parmaklarını aşırı derece takıntılıydı şu sıralar onu yapmayı bıraktı hiper koşan çocuk anlamına gelmiyormuş bir şey odaklanamam ama çok kısa süreli odaklanma sürekli konudan konuya atlama vs bu da hiperaktivite anlamına geliyormuş ilk duyduğumda ben de çok şaşırmıştım dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite aynı alanda inceleniyor sanırım ikisinin de olduğunu söyledi psikiyatri fakat tanık koyabilmek için dört ay özel eğitim görüp daha sonra tekrardan görmek istediğini söyledi
gncpe Eslemsri hayır o tarz şeyleri herhangi bir hassasiyeti yok her şeye dokunabiliyor sıvıyağ çamuru oyun hamuruna hatta bugün okulda parmak boyası vs yapmışlar herhangi bir sıkıntı yaşamamış fakat uçaktan gürültülü şeylerden sesli oyuncaklardan çok korkuyor genel olarak her şeyden korkmaya meyilli bir çocuk korktuğu zaman kendini komple kapatıyor yani ben çok çok ağır bir durum olduğunu düşünmediğim için atipik otizim olduğunu düşünüyorum çünkü işine geldiği zaman beni çok güzel duyuyor verdiğim komutları yerine getiriyor kıyafetlerini çıkartabiliyor bezini çıkartabiliyor coraplarini giyiyor terliklerini giyip çıkartabiliyor ve bunları ben söyledigim zaman da yapıyor çok konuşuyor ama çok anlamsız konuşuyor sanki ezberlemiş ve onları tekrar ediyormuş gibi sadece ihtiyaçlarını söylediği zaman anlamlı konuşmalar yapıyor ama ben çok fazla çizgi film izletmiştim maalesef ki genellikle ezberinde kalan çizgi filmlerlerden bahsediyor yaklaşık üç aydır hiçbir şekilde ekran açmıyoruz
Eslemsri gncpe evet takıntı kanat çırpma bunlar otizmin özellikleri. Aynen aynı alanda bizde şuan o şekilde görüyoruz. Konuşması nasıl peki
Melez4453 Instagramdan doktor Handan kılınç i takip edin derim Çoğu vakanın otizm olmadığını söylüyor Ekran maruziyeti diyor Ben beş senedir kendisini takip ediyorum Faydalı olacaktır size de
[silindi] gncpe benim oğlumda 1 yaşına girecek bizde de el çırpma elleri bileklerden çevirme var heyecanlanınca huzursuz olduğu zaman vs yapıyor bir de işaret parmağını kullanmıyor daha yürüyemiyor ama tutunup destekli ayağa kalktığı zaman parmak ucunda duruyor (yürüteç kullanıyorduk) onu bazen bırakıp başka odaya gittiğim zaman ağlamıyor ama emekleyip peşimden geliyor bir de blender sesinden korkuyor ve ağlıyor ama süpürge sesi vs ağlamıyor önceden akrabalarımızın kızı bağırdığı zamanda korkar ağlardı benimde şüphelerim var çocuk nörolojisi doktoruna götürdük o bir sorun olmadığını söyledi şimdide çocuk psikoloğuna götürdük o da Denver 2 testini yapacağını söyledi sizin nasıl teşhis kondu ve 11-12 ay civarında kızınız nasıldı
gncpe [silindi] benim kızım 11 12 aylıkken çoğu şarkıyı ezbere biliyordu diksiyonu her zaman çok iyiydi İngilizce Türkçe sayı saymayı biliyordu Sorduğumuz sorulara cevap veriyordu annenin adı ne babanın adı ne vs gibi fakat kanat çırpma Her zaman vardı nesneleri dizyordu sürekli parmaklarına bir şey dizip oynuyordu ve bu takıntısı hala devam ediyor çok şükür birkaç zamandır azaldı ama ben ilk sizin aylarınızda nesneleri sürekli aynı şekilde dizdiğinde şüphelenmiştim parmak ucunda yürüme de bir otizim belirtisi hem de en yaygın belirtilerden biri sizi korkutmak istememuzman değilim tabii ki ama bildiğim kadarıyla en net iki yaşında öğreniliyor diye biliyorum benim kızım bir 1:30 yaşında yaptı çoğu şeyi şu an yapamıyor iki yaşından sonra gerileme başladı bana şu an bir teşhis konulmadı ama psikiyatri spektrum belirtileri gösterdiğini ve özel eğitime başlamamız gerektiğini söyledi dört ay sonra tekrar görmek istediğini söyledi durumu o zaman değerlendirceğini söyledi
fatmakstk gncpe evde sadece alan olarak değil davranış problemi için otizmli bireyler ile çalışan birini bulmanız, hangi ilde yaşıyorsunuz
gncpe fatmakstk antalyada yasiyorum yani ne ogretmeni olarak arastirmam gerekiyor birkaç zamandır benim de aklımda böyle bir şey var ilk önce oyun ablası düşündüm evde ona vakit ayırdığım zaman onunla oynayabilecek daha sonra bu işte daha uzman birini bulmam gerektiğini düşünüyordum
[silindi] gncpe benim oğlum daha yürümüyor tabi öyle duruyor ama sürekli değil bastığı da oluyor bu yürütgeçten de kaynaklı olabiliyormuş çünkü 6 buçuk aylıktan 10 ayına kadar hep yürütgeçteydi ve biz ekran maalesef ki çok gösterdik 1 aydır komple kestik bununda etkili olabileceğini söylediler nöroloji muayenemizde bir sorun çıkmadı hatta sizin çocuğunuzda hiçbir şey yok dendi yönlendirme bile yapmadı ama ben şüphelerimi yıkmak için psikoloğa göstermek istedim o da şüpheli bir şey görmüyorum otizmle alakalı ama Denver testini içiniz rahatlaması açısından yapabiliriz dedi haftaya onu yaptıracağız bir de psikiyatri randevumuz var inşallah bir şey çıkmaz
fatmakstk gncpe otizm spor kulüpleri var oralarda iletişim kurarak bulabilirsiniz veya otizmli bireyler ile çalışan yaşam koçu olabilir. Ama oyun ablası çok tavsiye etmem, otizmin gerçekten ne olduğunu bilen nasıl ve hangi yöntemler uygulanarwk çalışmasını bilen biri olması şart yoksa boşa zaman geçer istanulda olsa çok fazla önerilerde bulunabilirdim destek için
gncpe [silindi] yani benim kızım bile şu anda bir teşhis koyamıyorlar sizinkinin yaşı daha çok küçük otizm nöroloji de anlaşılıp bilen bir şey değil diye biliyordum ben tabi emin değilim ama ilk kez duydum bildiğim kadarıyla bunu en iyi teşhis edebilecek kişi çocuk psikiyatrileri Ama bence teşhis almak için çok küçük gözlemleyin sürekli ona ismiyle tezahüratlar yapın sürekli adıyla seslenin benim kızım O o aylarda yürüyemiyordu 14 aylıkken yürümeye başladı ben de Yürüteç kullanmıştım ve ekranda büyüyen bir bebek
gncpe [silindi] Çünkü mantıken baktığımız zaman insanlar teşhis alabilmek rapor çıkarabilmek İçin kurullara giriyor birkaç doktorun gözlem ile rapor alınıyor öyle olsaydı herkesin beynine nörolog bakar direkt bu otizim ve otizm değil derdi Bence içinizi ferah tutun bol bol gözlemleyin
[silindi] gncpe haklısınız kendi doktorumuzda teşhis için çok küçük diyor ki bu tanı koyulabilecek bir rahatsızlık bile değil demişti yani bunlar geçicide olabilirmiş yaşından dolayı bol bol kitap okumaya çalışıyorum ekranı komple kestim sıfır ekran ilerliyoruz şu an bizimkide yürümüyor ama doktorumuz bunun içinde erken dedi her bebek erken yürümez 14 aya kadar zamanı olduğunu söyledi burda okuduklarıma göre Denver test sonuçlarını nöroloji doktoruna götürenler oluyormuş o bakıyormuş sanırım bizim başka gittiğimiz çocuk doktoruda hepsinden önce nörolojiye gitmemiz gerektiğini söylemişti yani bende bilmiyorum ne söyleniyorsa onu yapıyoruz ne yapacağımızı şaşırdık ben bol bol gözlemlemeye devam ediyorum elimden geleni yapmaya çalışıyorum artık uyuyamıyorum bunları düşünmekten
kidsanne gncpe burada bir anne post acmisti cok eskiden raporumuz kalkti otizimi yendik diye benim bildigim kadariyla otizim omur boyu suren bir durum fakat aldığı egitimlerle cok hafif duzeylere indirile bilir youtubeye 27 yasinda otizim tanısı alan kız yazın bir kız 27 yasinda otizim tanisi aliyor ve hicbir ozel egitim almamis olmasina ragmen harika bir gelisime sahip
Elif12098 [silindi] merhaba aynı süreçlerden geçtim şuan 3 yaşinda oğlum 21. Ayda farkettim bir farklışık olduğunu düşündüm bu konu baya uzun uzuna anlatabilirim fakat yazmak çok vakit alır ama kısacası size söyliyrbilicrgim en yapmanız gereken şey ekran asla açmıyosunuz ve bol kalabalık etkileşim emin olun siz bile şaşırıcaksınız gelişmelere
Elif12098 [silindi] benim yigeninm 18 aylıkken yürüdü saglıklk bir çocuk çok takılmayın ve üzmeyin kendinizi