Merhaba. Geçmiş olsun öncelikle. Bence her doğum fizyolojik ve psikolojik olarak zordur. Kimi fizyolojik olarak daha zordur ama annenin psikolojisi bunu göğüsleyebilecek güçtedir, kimi de kıyas üzerine kolay denebilecek bir doğum olsa bile belki de çevresel koşulların da etkisiyle anne o süreci zihninde yaşamaya devam eder. Benim hamileliğim yüksek riskli bir gebelikti, doğumu iple çekerken doğumdan sonraki süreç kabus gibiydi. Bebeğimi 10 günlükken evde bırakmak zorunda kaldım, ikinci bir operasyon geçirdim. Bebeğimi 5 gün emziremedim. Bedensel ve ruhsal olarak yaşadığım ızdırabı tarif etmem mümkün değil. Üzerinden 1 yıl geçti. Eşim sürekli bana minnetini dile getirir, beni takdir eder. Ailem de her seferinde çok büyük bir zorluktan geçtiğimi söyler. Ancak ben düşünmemeyi seçiyorum. Çünkü gerçekten düşündükçe bebeğim için kahroluyorum. Bu düşünceyi zihnimde belirdiği her seferde def etmeye çalışıyorum. Çünkü çok şükür, bugün bebeğim de ben de sağlıklıyız. Bunun devamı için de geçmişten kurtulmam gerektiğini, bazı annelerin ve bebeklerinin yanında benim yaşadıklarımın bir hiç olduğunu biliyorum. Eğer siz bunu kendi kendinize aşamıyor ve profesyonel bir desteğin fayda sağlayacağına inanıyorsanız ben de almanızı tavsiye ederim.🌸