Dokuz ay 12 günlük ve artık mama istemiyor her öğünde zorla içiriyordum şu an hiç içmiyor günde üç öğün falan içerse benim zorumla o kadar yani vermezsem hiç aramıyor hiç istemiyor mama değişikliği yaptım yine aynı şekilde hip kullanıyorduk bebeğ gold aldım ama hiçbir şey değişmedi yine onu da istemiyor bu sefer ek gıdayı arttırdım sabah uyandığı zaman 90 milim mama içiyor ya da 60 keyfine göre 1 saat sonra kahvaltı yaptırıyorum bir 2 saat sonra ara öğün veriyorum meyve ardından çorba yapıyorum çorba veriyorum onlar ardından ikindi için biraz yine meyve yerse yiyor sonra yine çorba akşam yemeğine de başka bir şey yapıyorum sonra yine meyve sonra da yatıyor ya da mama içerse içip öyle yatıyor ne yapacağım bilmiyorum bu şekilde devam etsem kabız oldu şu an zaten suyu da seven bir bebek değil işte öğünlerin arkasına birkaç yudum içiyor zorlarsam biraz fazla içer şu an kabız olmuş durumda bezini her açtığımda bir parça kaka buluyorum kabak bezelye çorbası yaptım kuru üzümle kuru kayısıyı haşladım blendera çektim onu yedirdim falan ama fayda etmedi pek yine aynı şekilde sadece kakasını rengi biraz daha açık oldu ama yine parça parça yapıyor yani özet olarak sıkıntı kabız olması değil o geçer de inek sütü versem mi acaba diye düşünüyorum bir yaşından önce kesinlikle vermeyin diyorlar doktorum da bana verme dedi ama ben anlamıyorum benim yegenimi hep inek sütüyle büyüdü geçmiş dönemlerdeki insanlar hep inek sütüyle büyüdü yani neden bu kadar ısrarla verme diyorlar onu anlamıyorum yanimama reddi yaşayan var mı aranızda siz ne yaptınız nasıl bir yol izlediniz şaşırdım ben çünkü ne yapacağımı