defnes32 doğuştan gelen ve beyin gelişimini etkileyen nörogelişimsel bir durum fakat sonradan da olabiliyor çocuk genellikle 2-3 yaşlarında tespit ediliyor, bunun sebebi diğer akranları ile kıyaslama yaptığınız da çocuğun çoğu yapması gerekenden farklı durum gözlemlendiğinde doktora götürüyoruz ve orada tanı konuluyor, maalesef günümüzde aşılar beslenme bağırsak düzensizliği annenin hamilelikte kullandığı ilaçlar enfeksiyon geçirmişse vs bunlar hep tetikler