Kızım 4 yaşında doğdu doğalı bana bağımlı uyuyordu prematüre bebekti alıştı ve öyle kaldı. Şimdi diğer kızım 2 aylık. 4 yaşındaki kızım yalnız uyumuyor . Aynı odada kardeşiyle ve benimle kalınca da sesleri birbirini uyandırıyor . Eşim yaklaşık 3 aydır büyük kızımla onun odasında uyuyor bende 2 aylık kızımla yatak odasında. Eşime artık 4 yaşında alıştıralım diyorum ya korkuyor annesi acele etmeyelim kardeşi de büyüyünce aynı odaya gelince (2 yaş civarı) birlikte kalırlar diyor . Ama ben bu durumdan rahatsızım . 4 yaşında artık tek uyumalı eşim gece nöbetteyken zorlanıyorum yalnız uyumuyor ikisi bir arada olunca da birbirini uyandırıyor.Yani çok afedersiniz eşimle birlikte olmak için oda yok ortam yok karı koca ilişkisi yok ev arkadaşı gibiyiz. Yatak odasında yatakta 2 aylık bebeğim odasında uyuyan 4 yaş çocuğum. Bunun normal olmadığını eşime anlatıyorum birbirimizden uzaklaşırız diye ama o da herkesin böyle olduğunu ve yapacak bir şey yok 4 yaş yalnız uyumuyor korkuyor mecbur yatacağım yanında diyor . Korkuları da genelde gölgeler , karanlık.Nasıl bir çözüm yolu bulabiliriz kızımı yatağa ve odasına yalnız uyumaya alıştırmak için? Eşimle saat 9 da ayrı odalara geçiyoruz ve o şekilde geçiyor tüm akşamlar. Ben de akşama kadar çocuk biraz sohbet muhabbet çay kahve birlikte vakit geçirelim istiyorum ama eşim kızımın yanından kalktığı an o da uyanıyor ya beni ya da babasını çağırıyor.