inci33 benim bebeğim 21 aylık. Şuanda 3 kelimeleri cümleler kuruyor ve her dediğimiz kelimeyi tekrarlıyor. Ben doğduğundan beri şunları yaptım.
Bol bol kitap okudum .
Spotifydan çocuk şarkıları dinlettim.
Göz teması kullanarak sürekli sohbet ettim. Mesela ilk konuşmaya başladığı zamanlar iyi demeyi öğrenmişti. Nasılsın diye soruyordum iyi diye cevap veriyordu. Ya da iş demeyi öğrenmişti. Baba nereye gitti diye soruyordum. İş diye cevap veriyordu. Bundan öncesinde cevap vermezken baba işe gitti , akşam gelecek diye her gün bir kaç kez söylüyordum. Şimdi kendisi baba iş gitti diyor. Ya da akşam babası gelince iş bitti, baba ev geldi diyor. Mesela dün kitapta panda araba sürüyordu. Panda araba sürüyor dedim aynısını tekrarladı. Belki ben o kitabı ona 50 kere okumuştum. O cümleyi 50 kere söylemişimdir. Bu süreçte tekrar çok önemli. Bıkmadan konuşmalı aynı şeyleri tekrar etmelisiniz. Biraz yorucu oluyor tabi, insanın ağzında tükürük kalmıyor konuşmaktan ama inanın geri dönüşü muhteşem oluyor
Kelimeleri söylemeye başlayınca da yükselen zeka ve çocuk akademinin konuşmayı destekleyen kitaplarından bolca alıp onları okudum.
Bir de oyun grubuna gidiyor, her gün elimden geldiğinde parka götürüyorum. Bir de bebekli arkadaşlarımızla her haftasonu veya haftaiçi akşam yemeklerinde kesin görüşürüz