Kbragumus07 Kızım 2 yaşına gelmeden konuşmuştu ama oğlum 29 aylık ama hala belli başlı kelimeler işini görcek kadar kullanıyor tamam ve çok galesiz bi çocuk sizce ne zaman konuşur?
delihatun01 Kbragumus07 bence bu çocuğun gelişiminle alakalı benim iki oglum 10 aylikti dedikleri falan tam anlaşılıyordu guzel kelime kuruyorlardi 2 yas bi oğlum daha var insallah konuşcak 🤣 işine geldiği zaman konuşuyor isine gelmezse dediginden birşey anlamazsin
Mavigokyuzu Kbragumus07 erkek cocuk kız cocuk ayrımı diye bir sey yok maalesef, konuşmak hormonal bir durum degil. Bu tamamen cocugun gelişimi, ve konuşmaya yönelik yapılan işlemlerle alakalıdır. ( kitap okuma, diyalog kurmak, goz teması ile anlatmak vs)
Lolik Kbragumus07 hurafe olduğunu düşünüyorum. 2 yaşında normal konuşmaya başladı oğlum. Erkek, kız oluşuyla değil genetik ve ilgiyle ilgili.
Femme1 Kbragumus07 benım oğlumda 25 aylık az çok bıraz kelıme var . Tam 2 yaşında doktora gittik evet erkek çocuğu kıza göre bıraz daha geç konuşur ama o bızım dedıgımız kadar uzun aralık degıl 1-2 ay fark eder dedı
Kbragumus07 Benim oğlumda iki yaşına kadar güzel kelimeleri vardı ama sağlık sorunumdan ötürü emmeyi bi anda kestim oğlum sonra bi anda içine kapandı kullandığı kelimeleri bile kullanmaz oldu
papatyam-34 Kbragumus07 O aylarda iken oğlum da öyleydi sadece kelimeleri vardı cümle kurmazdı konuşma geriliği vardı doktor da öyle söylemişti şuan 34 aylık artık konuşuyor 🙈 Bence cinsiyet ile alakalı değil halk dilinde herkes erkek çocuk tembel geç konuşur geç yapar diyor ama alakası yok çevremde erkek olup erkenden yürüyen konuşan çocuklarda var geç konuşan kız çocuklar da var gelişimleri ile alakalı olduğunu düşünüyorum
Kitsu Gelişimsel olarak erkek çocuk kız çocuktan bir tık geç gelişir. Ama her çocuk özel ve farklıdır. Konuşmanın bir sürü faktörü var genetik dahil
Nacafa Kbragumus07 oğlum 3 yaşında konuşmaya başladı öncesinde sadece kelime vardı. Bu konuda baya doktora psikoloğa falan gittim hepsinin tek tavsiyesi akranlarıyla sosyalleştir oldu ama oğlum zaten sosyal arkadaş çevresi olan da bir çocuktu bunu da belirttiğimde zamana bırak konuşur dedi hepsi. Çevremde de görüyorum erkek çocukları genel olarak biraz daha geç konuşuyorlar
yavruaslanlar Kbragumus07 evet bence öyle kızım 1.5 yasında konusuyordu 2 yasında sokulmustu oglum 31 aylık malesef şöyle diyor anne acıktım bu elma mı şeftali mi muz mu tekrar ediyor bizi sürekli ama akıcı bir konusması yok
pozimom Kbragumus07 biz hep 2 yaşına gelince konuşmuşuz annemin dediğine göre 2 kız 1 erkek kardeşiz. Benim oğlum 16 aylık konuşuyor anlatıyor kelimeleri var yani.
ebruyalcin04 Erkek kızla alakası yok bence her çocuğun gelişimi farklı 3 yaşına kadar zamanı var diye düşünüyorum kelimeleri varsa azıcıkta olsa 3 yaşa kadar çözülür benim oğlumda 21 aylık ikili kelime olarak bu ne o ne diyor toplam 19 20 kelimesi var canı isterse konuşuyor salmak lazım bence önceden cok takardım artık takmıyorum