berennur01 benim annem pilava az limon sıkar, az da şeker atar (yaptığı pilav miktarına göre değişir bu) mis gibi oluyor. Bende pilav yaparken suyunu çekmeye yakın bi kapağını açar tadarım kesinlikle. Çiğ ise sıcak su eklerim, lapaya dönüyorsa ağzı açık ocağın altını harlarım ki fazla su buharlaşsın diye. Sonra tekrar kapatıp örtü örterim buharını alsın diye. Bunu da erkek kardeşimden öğrendim:) ben açar bakarım dedi şok oldum ama daha güzel oluyor. En azından pilavı kurtarıyorsunuz