[silindi] cok normal 4.ay atagi donemindesiniz. Uyku egitimine tamamen karsiyim iki cocugum var biri 4,5 digeri 1,5yasinda. Oglumu 18aylikken memeden kestim (o zamana kadar memede uyuyordu gece milyon kere uyanip meme istiyordu yorgunluktan mahfolmustum) 18ayinda memeden kesince yanina uzanip sevip oksayip sarilip opup koklayip uyumaya alistirdim yatagini ayirarak tabii hala da oyle yanina uzanirim o hemen uykuya dalar.He tabi bu yazdigim gibi kolay oldu bitti bir surec degil tabi ki agladi meme istedi gece uyaninca geri uykiya donmesi zorladi ama geciyor hangi aliskanlik kolay ediniliyor ki.. Simdi kizim da oglum gibi hala emerek uyuyor 22aylik suan gece de 1-2kere emmeye uyanir ama onu da memeden kesince ayni sekilde uyumaya alistiracagim. Uyku egitimi cok gaddarca geliyor bana yataga yatir yaninda otur aglasin kucagina alma vs. Cocuk bu yani robot degil ki anne sicakligini alamayacaksa anne sarilisini oksamasini alamayacaksa niye dogurduk bu cocuklari ayol😂😂 saka bir yana dedigim gibi zamani gelince mis gibi de uyuyorlar gaddarca egitimlere karsiyim hatta bir cok psikolog cocuga ogrenilmis caresizligi benimsetiyorsunuz, cocuk agliyor orda bir duygusal acligi var kendini regule edemiyor anneye ihtiyaci var ama anne destegi gelmiyor zamanla vucut soka girip kendini kapatiyormus siz de heh iyi bir kac gun agladi agladi artik aglamadan uyudu diyorsunuz aslinda cocuga aglasam da annem gelmeyecek yapayalnizim, caresizligini dayatmis oluyorsunuz diyor. Bence minik bir kalp icin bu cok kirici… tabi ki kendi cocugunuz icin en iyisini siz bilirsiniz ama benim gorusum bu yonde on tane cocuk da yapsam gece milyon kere uyansak da uyku egitimi aklimin ucundan gecmez. He ne yapabilirsiniz suan cok kucuk, atiyorum sizin icin ne sekilde rahatsa once biraz kucakta sakinlestirip illa sallamaktan bahsetmiyorum kucakta hafif salinimla odada gezmek vs olabilir sonrasinda yatagina birakabilirsiniz ya da ayni yataga yatip sacini severek uyutabilirsiniz sirtini kasiyarak olabilir ogluma mesela uydurma masallar anlatirdim o gun yasadiklarimizi anlatirdim falan hosuna gider sakinlesip dinlerdi yani bebeginizi rahatlatacak seyleri siz deneyimleyip onu uzmeden hala anne sefkati vererek de basarabilirsiniz🤗💖