-Ozge- 5,5 yaşında başlamıştım ama somutlaştırarak.
Allah doğaya bir sürü nimet vermiş, “Ne güzel değil mi?” diyorum. Veya, “sen elmayı çok seviyorsun diye bu sene bol bol elma gelmiş,” diyorum.
Matematik konularını çok seviyor. “Allah seni çok sevdiği için sana akıl verdi ve senin bunu sevdiğini bildiği için sana yardımcı oluyor ve senin emeğini görüyor,” diyorum.
Peygamber Efendimiz’den bahsettim.
“Çocukları çok severmiş. İki torunu varmış; onlarla çok oyun oynarmış. Çocukları mutlu etmeyi çok severmiş,” gibi kelimeler kullanıyorum
Ben namaz kılarken görünce, “Allah’a teşekkür ediyorum çünkü…” deyip güzel olan şeyleri sıralıyorum: “Bugün seninle şunu şunu yaptık,” gibi…
Dua ederken, “Allah’tan her şeyi isteyebilirsin. Vakti gelince karşılığını alırsın,” diyorum.
Sübhaneke ve Fatiha surelerini, anlamlarıyla birlikte ezberledi.
Zorlanmadım; o kendi isteyince başladım her şeye.