JuliJuli06 benim kızım da 21 aylık. çok akıllı bir bebek ama doğduğundan beri gece uyumaz gündüz uyumaz, meme meme diye gece 10-15 kere kalktığı oluyor. Şimdi bile uyandı 1 saattir uyutmaya çalışıyorum. Her gece aynı. Allahın gücüne gitmesin çok şükür sağlıklı akıllı eli ayağı yerinde ama gerçekten bu süreçte çok yıprandım. Saçlarım beyazladı. Bebeğim ilk doğduğu aylarda annem çok yardım etti , geldi aylarca yanımızda kaldı ama sonra o da evine döndü. Gurbette yaşıyoruz yanımızda kimse yok. Kayınvalidem desem erkek fatma, bir bez bile değiştiremez. Bebeğimin yanında apır sapır konuşur ne dediğini bilmez. Allahtan uzakta da gözüm görmüyor. Tek başımıza olduğumuz için bazı günler gerçekten çok zorlanıyorum. Uyku desen hiç yok 2-3 saat uykuyla tüm günü geçiriyorum. Evde hiçbir şey yapmasam her gün yemek yapmak zorundayım, yoksa bebeğim aç kalır. Mutfaktan çıkamıyorum desem yeri. Şimdi dönüp ilk doğduğu zamanlara bakıyorum yanımda annem olup yardım etmesine rağmen allahım ben bu yorgunluğa bu uykusuzluğa nasıl dayanmışım diyorum. Aylarca dışarı çıkamadım, dışarıda sürekli ağlar asla uyumazdı. Sosyal hayatım bitti. Babasıyla 4-5 saat duramaz. Dursa babası bakar ama illa beni ister. Dışarıdaki en küçük işimi bile halledemiyorum. Terziye gideceğim sıra gelmiyor, yapacak enerji de yok. Her yere bebekle gitmek zorundayım. Dışarı gitsem bir arkadaşımla buluşsam yanımda götürüyorum, insanları çok yabancılıyor ağlayıp duruyor. En yakın arkadaşımla aynı şehirde oturuyoruz. İnanın bebeğim doğduğundan beri sadece 2 kez görüşebildim. Bir bebek daha olsa uykusu memesi, ek gıdası , dişi, gazı asla yapacak sabrım yok. Ki bebeğimin ek gıdasında falan çok bir sorun yaşamadım , en büyük sorun her zaman uykusuydu . Bütün sabrımı bu bebekte tükettim. Bakacak enerjim , motivasyonum yok. Sizde kendinizi böyle hissediyorsanız bence bir bebeğe daha gerek yok. Hem sizin için, hem şimdiki bebeğiniz hem de doğacak yeni bebek için yıpratıcı zor bir süreç olabilir. Erkekleri cok dinlememek lazım, coğu yük annede oluyor. Benim 2 bebeği olan arkadaşlarımın evinde hep yatılı bakıcı var , hem de anne kayınvalide yardım ediyor. Hatta bana sen tek başına nasıl bakıyorsun diyorlar. E kendi çocuğum tabi ki bakacağım canımı dişime takacağım ama insan bir parça nefes almak istiyor. O yüzden siz kimseye değil kendinize bakın kendinize sorun yapabilir miyim diye . Bence çok zor Allah isteyene nasip etsin