dilarakrt sizi çok iyi anlıyorum, hepimiz aynı yollardan geçtik, çocuklarımız yaşıt biz de bu yazın başında 3 yaş 1 aylıkken tuvalet eğitimine başladık, ilk 3 gün zordu sonrası kolayladı ve kısa sürede atlattık, benim de gözümde çok büyüyordu, inanın geçiyor bir şekilde, bolca konuşun ben bu kritik bırakma süreçlerinde en çok konuşmanın faydasını gördüm, daha eğitime başlamadan aylar önce, artık büyüdün bezi bırakcaz küçük bebeklere göndercez bezlerimizi, sen tuvalete yapacaksın falan dedim defalarca, hala bez görsün bu cümleleri kendisi bana tekrarlar, küçük bebekler kullancak bezi der. Bir de yapmışsınızdır ama yine de hatırlatayım halıları kaldırın, çocuğu koltuklardan uzak tutmaya çalışın. Bir de uyanınca illaki çişi vardır götürmüşsünüz de ama işte alışkanlığını değiştireceği için çocuk da şaşkın, şöyle düşünün 3,5 yıldır hiç wcye çiş yapmamış, onun için bir ilk olcak bunda bocalaması çok normal. Lazımlık kullanabilirsiniz ilk aylarda çok kullanışlı oluyor, bir de teşvik verin hadi çişini yap çikolata, şeker sevdiği ve izin verdiğiniz ne ise. Bu da çok işe yarıyor, ben normalde karşıyım ödül olarak yemek verme işine ama bir uzmanın kitabında okumuştum, wc eğitiminde kısa bir süreliğine şeker konusunu esnetebilirsiniz bu sorun olmaz ve işinizi kolaylaştırır diyordu, bizde çok işe yaradı. Biraz karışık oldu kusura bakmayın, soracağınız şeyler olursa lütfen yazın.