Benim oğlum da 3 yaşında. Buradaki tüm yorumları okudum. Sadece bildiğimi araştırdığımı paylaşmak icin yazıyorum. İlk 6 yas çocukların alıcı beyinlerinin maksimum çalıştığı ilk 3 yas da karakterinin oluştuğu dönem. Evet büyümeye bağlı olarak ve karakter oluşumu ve davranışsal büyümeye bağlı olarak duyguları kontrol edememekten dolayı olarak sendrom adı verilen krizler yaşanır bu normal. Ama eğer cocuk artik kriz boyutunu aşıp davranışsal olarak statik sekilde belli davranışları sergiliyor ise karakteri ona göre şekilleniyor olabilir sendrom deyip geçmemek lazim. Örneğin cocuk anlık öfkesini kontrol edemezse ve şiddet uygularsa bu uyarılır, cocuk bu davranışın yanlışlığını idrak eder. Ancak cocuk normal olarak artik şiddete meyil etmeye başladıysa bu artik öğrenilmiş karaktere işlemeye başlayan şiddet eğilimidir. Bu şiddet konusu kısa bir örnek, istediğini ( sürekli olarak) ağlayarak yaptırma, şiddete eğilim, küfür, veya iletişimde yaşanan sıkıntılar özellikle bu şekildedir. Yani tum olumsuz davranışlara sendrom deyip geçmemek gerekir. Çünkü eğer bu davranış karakterize olursa geçmeyecektir zaten.