Benim kızımda 6. Kromozom eksikliğinden dolayı hidrosefalisi var ve baş çevresi sınırda doğdu.15 gün sonrasında baş çevresi hızlı büyümeye başladığı için 25 günlükken şant takıldı. Arada enfeksiyon geçirdi ve şantı 2 kere daha yenilendi. Ameliyat sonrası yoğun bakımda 2-3 saat kan gazı düzenlenene kadar kaldı sonra serviste yanıma verildi. Şuan iyi çok şükür 8 aylık.Ekstra epilepsi hastası ama ilaçlarla nöbet geçirmesi engelleniyor. Bu arada 3. Ventrikülostomi diye bir ameliyat daha var ve şantsız beyinde mekanik boşluklar açılarak yapılıyor. En erken 6. Ayda yapılabiliyor ama hocamız 5 yaşından önce tutanı görmedim demişti. Bazen yetişkinlerde bile tutmuyormuş. Hidrosefaliye gelince hastalar normal bir insan ömrü kadar yaşayabiliyorlar. Hidrosefalinin sebebi bazen anne karnında genetik problemlerden yâda enfeksiyondan dolayı oluşabiliyor. Bazende erken doğum sonucu beyin kanaması yada bir insanın kafasına aldığı bir darbeden dolayı sonradanda oluşabiliyor. Eğer hasta çok küçükse yada 3. Ventrikülostomi tutmazsa şant kesin çözüm yolu olarak görülüyor. Bazı hastalarda 1 yerine 2 şantta takılıda olabiliyor. Maalesef özellikle ameliyat sonrası ilk 6 ay enfeksiyon riski yüksek ve ameliyat kendini tekrarlayabiliyor. O süreçte daha izole yaşamak gerekiyor. Şantın ömrü 8-10 yıl diye geçiyor ama gerçekten şans işi aynı şantı kimi 18 yıl kullanıyor. Hatta 30-45 yıl bile kullanan insanlara denk geldim. Düzenli kontrol ettirmek ve doktor takibinde kalmak gerekiyor. Enfeksiyon nedenli ölümlere gelince hiçbir şeyi olmayıp bağırsak enfeksiyonu vs geçirip ölen bebekleride gördüm. Enfeksiyon bu kimi öldüreceği belli olmaz. Evet şantlı çocuklar daha fazla etkileniyor olabilir ama benim kızımda kaç kere grip ve viral enfeksiyon geçirdi öyle iki gribe yakalanınca hemen hop ölücek diye bir şey yok anlayacağınız. Spina bfidalı olup belden aşağısını hissetmediği için idrar yolu enfeksiyonu geçirenlerde denk geldim ve 10 gün antibiyotik tedavisini alıp turp gibi gidiyorlardı. Yalan yok evet zorlu ve uzun bir süreç. Yok neden aldırmadın anne karnında bilmiyor muydun lafları. Ben o insanların çocukları varsa onlara üzülüyorum. Demekki çocukları bu hale gelse bakmayacaklar. Ben anne karnımda hissettiğim canlı olduğunu bildiğim üstelik kendi çocuğum olduğunu biliyorum canını alamazdım. Doğunca aa sakatmış hadi öldürelim demekle aynı şey bu. Allah herkesin yardımcısı olsun. Sınavlarını kolaylaştırsın.
Ayarlı şant sonrası dikkat edilmesi gerekenler:
-MR gibi manyetik alanlar
-avm girişlerindeki geçilen xray cihazları
-telefon,tv gibi teknolojik aletlerin kafaya yakın olması
şant ayarını bozabiliyor.Şant ayarınızı ve takılan şantın markasını bir yere not edin sonrasında beyin cerrahi servisine giderek tekrar şant ayarını yaptırabilirsiniz. Kumanda gibi bir şeyle yapılıyor